E-commerce winkel met dropshipping

queffect
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

E-commerce winkel met dropshipping

#1 , 17 jan 2018 18:05

Hallo allemaal,

Ik ben 16 jaar oud en wil graag een e-commerce store via Shopify beginnen. Ik zou dit graag
via dropshipping methodes doen, wat concreet wil zeggen dat ik items in China aankoop en ze doorstuur naar mijn klanten.
Ik heb hier al een topic over gezien, en ik vroeg me ten eerste af of er werkelijk zo veel problemen bij komen kijken?

Ten tweede vroeg ik me af hoe ik dit allemaal legaal kan laten verlopen? Ik ben minderjarig en wil uiteraard geen
problemen met de belastingdienst. Vandaar dat ik graag wat meer informatie zou willen over de mogelijke opties.
Liefst de zo goedkoop mogelijke opties waar mijn ouders of ik geen bedrijf ofzo moeten gaan oprichten.

Alvast bedankt,
Simon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 18 jan 2018 09:55

Uw ouders moeten sowieso een bedrijf oprichten, aangezien u als minderjarige geen eenmanszaak kan beginnen. Daar komt heel wat administratie bij kijken. Als u daar al tegenop kijkt, zou ik er niet aan beginnen.

berenod
Berichten: 942

#3 , 18 jan 2018 17:53

Bezint voor je begint!

Grote struikelblok in de Belgische wetgeving betreffende dropshipping, is dat de Belgische verkoper verantwoordelijk is voor de garantie.
Niet het Chinees bedrijf dat al dan niet rechtstreeks naar de klant verstuurd.

U moet dus de klant helpen (al zeker in de eerste 6 maanden wanneer automatisch wordt aangenomen dat de fout bij fabricage reeds aanwezig was).
U kan dan zelf proberen op uw beurt bij de fabrikant verhaal te halen.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”