BTW niet doorgestord - deurwaarder

BIS
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Re: BTW niet doorgestord - deurwaarder

#16 , 18 nov 2017 15:36

Zijn niet gehuwd.
Hoe schoonvader in de bvba zit heb ik geen idee van.. ga er morgen achter horen..
Mogelijk zit zus bij in de bvba daar zij het bedrijfsbeheer heeft. Ben er 99.9% zeker van dat zij ook van niets weet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 18 nov 2017 15:57

Je schoonzus zal hoogst waarschijnlijk ook zaakvoerder zijn, meestal iemand die het bedrijfsbeheer heeft in een bvba maakt men ook zaakvoerder .

Je kan alles zelf controlen via het kbo en ook hun jaarrekeningen zijn die wel neergelegd ??

Ga naar de volgende link !!

http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... ionid=8882
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

BIS
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#18 , 18 nov 2017 16:10

De akte gevonden. Opgericht door vriend en zus maar zit ook een document bij dat zus ontslag genomen heeft paar jaar geleden.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 18 nov 2017 16:17

Het is zoals ik dacht, u vriend is statutair zaakvoerder, en de zus heeft heer ontslag als zaakvoerder gegeven maar kan daarom wel nog in de aandelen register staan, maar dit maakt niet veel uit.

Ik hoop voor de bvba dat men eruit geraakt, want een faillissement is voor niemand leuk, en dat ze eens naar een degelijke boekhouder gaan hé !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#20 , 18 nov 2017 16:33

Staat er ergens in die akte dat uw schoonvader ook zaakvoerder is?
Indien niet doen zoals gezegd onmiddellijk alle volmachten enz afnemen zodat hij niet meer aan geld kan. Zorgen dat de boekhouding bij jullie terecht komt en alle klanten al verwittigen dat adres A voor niets meer mag gebruikt worden.

Best naar een boekhouder gaan - en deze laten becijferen wat schoonvader allemaal uit de firma heeft onttrokken.
Boekhouder desnoods betalen om met BTW te onderhandelen.
Boekhouder weet ook hoe eventueel zetel firma kan verplaatsen of op zijn minst een vestigingsplaats maken.
Zijn de jaarrekeningen ingediend op NBB kan je op die site ook controleren.
Als het echt over zeer veel geld gaat best advocaat die beslag laat leggen op privé rekeningen van schoonvader.
Werkt schoonvader als zelfstandige in de firma of als werknemer... allemaal zaken waar nu moet naar gekeken worden.

Jackrussell
Berichten: 701

#21 , 18 nov 2017 20:08

Ik vrees er een beetje voor dat de schoonvader de welbekende kale kip is. Hopelijk legt hij nog eens 'n ei.

Franciscus
Berichten: 38592

#22 , 18 nov 2017 20:27

Eventueel maandag naar een advocaat gaan om een procedure eenzijdig verzoekschrift op te stellen om alle goederen van schoonvader te blokkeren.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... W1IU6_vIti

En uiteraard ontslaan na die procedure op de firma..als hij werknemer is.
Ook aangifte politie wegens huisdiefstal

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#23 , 18 nov 2017 20:38

Ik denk dat er toch voorzichtigheid is geboden !

Doet schoonvader dit soms niet volledig gratis ?

Kan schoonvader de BTW niet betalen omdat er geen geld op de rekening staat, want TS zegt zelf dat ze ver in het rood staan, en dat er al veel rekeningen aan de deurwaarder betaald is geweest.

Ik zou toch zeer opletten om iemand te beschuldigen zonder dat er ten minste aanwijzingen zijn !

Als schoonvader dit gratis doet, dan kan geen enkel deurwaarder zijn persoonlijke rekening blokkeren !!

En is hij voor niks of niks verantwoordelijk, de verantwoordelijke in een bvba is en blijft DE ZAAKVOERDER.

Men moet toch opletten om iemand aan de schandpaal te nagelen zonder wij hier iets van de zaak kennen.

Is er diefstal dan kan men dit zeer gemakkelijk controleren via de bankrekening.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#24 , 18 nov 2017 21:11

Klopt uiteraard maar ik geef aan, daarom die advocaat ... uiteraard moet bekeken worden wat er juist allemaal gebeurd is en wie wat gedaan heeft in welke context.
Ik geef maar de mogelijkheden aan die kunnen gebruikt worden om te reageren.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”