Beste,
Enkele weken geleden raakten wij betrokken bij het faillissement van een van onze klanten.
Wij dienden een claim in bij Regsol zoals gevraagd, maar bij opvolging blijkt dat onze goederen niet in de inventaris zaten. Het veilingshuis heeft dit ook schriftelijk bevestigd. Er werd bij deze claim duidelijk vermelding gemaakt van de geleverde goederen en in onze verkoopsvoorwaarden staat er dat geleverde goederen eigendom blijven van ons tot deze volledig zijn betaald.
De curator negeert mij wijselijk en ik ben niet volledig zeker hoe het nu verder moet.
De tegenpartij, die wel degelijk bij bestelling wist dat het slecht ging met de zaken, is ondertussen een nieuwe BVBA gestart met exact dezelfde activiteit als voordien.
Zonder dat ik dit concreet kan bewijzen heb ik sterke vermoedens dat ons geleverd systeem (hardware + software) onder tafel mee verhuisd is naar het nieuwe bedrijf.
Het gaat om een systeem met identiteitscontrole, bijna elk stuk hardware heeft een serienummer waarvan wij kunnen bewijzen dat het van ons is en dit systeem is wellicht redelijk zichtbaar geplaatst op de nieuwe locatie.
Aangezien ik de kans dat ik ooit nog een deftig deel van de factuur betaald zie, wil ik graag tenminste mijn geleverd materiaal terug.
Ik begrijp dat dit forum geen vervanging is voor professioneel advies, maar gezien de situatie heb ik geen goed gevoel bij het uitgaven van nog meer geld dan wat ik al verloren ben aan een jurist.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaring of tips?
Alvast bedankt,
Simon