Wij zijn een socio-culturele vereniging (vzw) met een meerderheid van senioren en er is dus nogal regelmatig verloop in het bestuur.
Nu is niemand van de bestuursleden echt op de hoogte van de wetgeving inzake de vzw.
We hebben ons reeds door de nieuwe digitale aangifte via biztax geworsteld, zover zijn we al, maar de actuele toestand van de samenstelling van het bestuur komt al lang niet meer overeen met de laatst gepubliceerde statutenwijziging (2004). Wij stoten hierdoor nu op problemen in verband met onze subsidie-aanvraag bij de gemeente aangezien onze jaarlijkse aanvraag tot erkenning bij het stadsbestuur (waarin vermelding van de bestuursleden) niet meer klopt met de informatie van de kruispuntbank.
Kan iemand me hier in duidelijke mensentaal stap voor stap duidelijk maken wat wij moeten doen om de gegevens in de kruispuntbank aan te passen (Ik neem aan dat die kruispuntbank zijn gegevens haalt uit de publicaties in het Staatsblad) ?
Het gaat dus niet om een echte statutenwijziging, enkel wijziging van bestuur.
Zeer hartelijke dank bij voorbaat voor alle info.
Rita