Pagina 1 van 1

bedrijfszetel fiscaliteit

Geplaatst: 19 okt 2017 13:19
door claude van renteghem
Recent controle gehad van de fod financien, alg adm van de fiscaliteit, kmo.
Het dagontvangstenboek kon niet voorgelegd worden op de bedrijfszetel ..... .
De plaats van de controle was op het exploitatie-adres en niet op de maatschappelijke zetel (deze zijn verschillend).
Is de bedrijfszetel hetzelfde als de maatschappelijke zetel in de fiscaliteit?

Re: bedrijfszetel fiscaliteit

Geplaatst: 19 okt 2017 13:41
door LeenW
Een bedrijfszetel is een plaats waar de activiteit wordt uitgevoerd. Bv. één vennootschap met twee verschillende restaurants heeft 2 bedrijfszetels en moet dus ook 2 dagontvangstenboeken hebben.

Dit alles staat los van waar de maatschappelijke zetel is gezet.

Re: bedrijfszetel fiscaliteit

Geplaatst: 19 okt 2017 15:34
door denlowie
De dag ontvangstenboek moet op de plaats zijn waar er gewerkt word, dus een frietkot op de markt moet daar de ontvangsten boek daar in het frietkot zich bevinden en niet bij hun thuis.

Het zelfde met de personeels-register

Re: bedrijfszetel fiscaliteit

Geplaatst: 19 okt 2017 16:30
door denlowie
Wil er toch aan toevoegen dat de dagontvangstenboek moet ingevuld zijn van de dag ervoor, eer je opent, en dat je geld in de kassa juist moet zijn.
een paar jaar geleden deden de fod controle bij de frituren op het moment dat zij opende, en bij zeer veel frituren was de dagontvangstenboek niet in orde.

De personeelsregister vanaf 1 januari 2003, moet het niet meer worden bijgehouden door werkgevers die onder het toepassingsgebied van DIMONA vallen.

Re: bedrijfszetel fiscaliteit

Geplaatst: 19 okt 2017 17:13
door jef007
bij verschillende uitbatingsadressen moet er nog een centralisatiedagboek gehouden worden op de MZ