foodtruck starten in bijberoep

tomvf89
Topic Starter
Berichten: 3

foodtruck starten in bijberoep

#1 , 17 okt 2017 10:59

hallo iedereen

mijn vriendin en ik (niet gehuwd) zijn van plan in bijberoep een foodtruck te starten.
ik had hier enkele vragen over..
1) zij is voltijds leerkracht (niet vast benoemd). Verliest zijn bepaalde voordelen door te starten in bijberoep?
2) kan ik een btw-nr aanvragen op mijn naam en dat zij onbezoldigd meewerkt?
3) ik heb een diploma bedrijfsbeheer, maar zij niet. is dit een probleem?
4) aangezien we de activiteit sporadisch zullen uitoefenen hopen we onder het btw vrije stelsel te vallen. Kunnen we onze boekhouding dan zelf behartigen? wat zijn onder verplichtingen?
5) indien de vennootschap op beide namen moet staan, welk type vennootschap raden jullie ons aan? wat is het verschil in kostprijs?

kortom, een heleboel vragen :-). indien jullie ons kunnen adviseren zou dit geweldig zijn.

alvast bedankt
Met vriendelijke groeten
Tom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 okt 2017 11:47

Ik zou nog een paar maanden wachten voor een vennootschap daar de wet binnen een drietal maanden volledig anders gaat zijn .

1/ ben niet op de hoogte van leerkrachten maar denk dat er geen probleem kan zijn.
2/Als je gehuwd bent kan zij onbezoldigd meewerken anders moet u een vennootschap hebben waar zij ook aandeelhouder van is, maar dan is dit we 2 maal rsz te betalen.

3/Bedrijfsbeheer is geen probleem.

4/Vrijstelling BTW is maar tot een omzet van 25.000€ en dit is zeer weinig, het sop de kool niet waard., dan kan je u boekhouding zelf doen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”