Tweedehands verkoop van goederen

Verkoop
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Tweedehands verkoop van goederen

#1 , 13 okt 2017 15:37

Hallo

Ik ben nog een student van 20jaar en ik verkoop ondertussen al een jaar grief op tweedehands dat ik aankoop voor een prijsje bv veilingen en deze verkoop ik dan met winst.

Op jaarbasis is dit ongeveer een 1000 euro en ik doe dit omdat ik in het jaar weinig vakantiewerk kan doen en in de zomer toch opreis kan gaan.

Nu heb ik gisteren pas ondekt dat dit mogelijks niet mag wegens de fiscus maar op internet vind ik niks van wat de wet hier over zegt mag je verkopen tot een bepaald bedrag ??

Zo niet wat kan ik doen als student om toch in orde met alles te zijn ?? Want ik wil niks illegaals doen .

Ik hoop op deze manier aan antwoorden te komen alvast bedankt !!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 okt 2017 15:43

Wat u doet is kopen en verkopen, dus voor de wet ben je handelaar.

Je kan je in orde stellen door zelfstandig te worden in bij verdiensten en vrij geteld van BTW rompslomp, wanneer je omzet geen 25.000€ bedraag per jaar.

Je zal naar een ondernemingsloket moeten gaan en je aansluiten bij een sociale kas en drie maandelijks sociale bijdragen betalen.

Zoals je misschien wel weet zijn de inspectie diensten de tweedehands websites aan het afschuimen naar mensen zoals u, als je gesnapt word zou dit een zeer zure appel kunnen worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Verkoop
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 okt 2017 22:28

Denlowie

Dankje voor u antwoord al vast ik ken hier niet zoveel van hoeveel bedraagt de 3x maandelijkse bijdrage?? En hoezo een rompslomp als ik onder de 25000 euro blijf??

Zal het nog interessant kunnen zijn voor om dit te kunnen doen?? Ik heb al eens gehoort van een student met bijberoep zou het dermee kunnen??

Alvast bedankt

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 okt 2017 07:46

Wat ik schreef is het bijberoep en Als het sop de kool waard is dat moet je zelf beslissen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”