GCV met ltd

Flyingblue
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

GCV met ltd

#1 , 07 okt 2017 11:18

Beste

Ik heb een uitgebreide inlichting nodig en zie dat hier op het forum wel enkel mensen er weet en een uitgebreide kennis van hebben.

Ik heb in 2009 op aanraden van mijn boekhouder een gcv met ltd’s opgericht (beherende en stille vennoot als ltd)... door omstandigheden heeft hij deze noot omgevormd naar een andere vorm.

Deze vorm was toen de goedkoopste manier voor rechtspersoon op te richten met een laag kapitaal.

Anno 2017 is het bedrijf gegroeid en heeft het personeel indienst, heeft de nodige kapitaal en zijn heel belangrijk de ltd’s actief door een correcte opvolging dus niet dissolved of eender wat, ze staan dormant met alle jaarlijke verpichtePublicaties.

Nu is mijn vraagstelling de volgende:
De beherende vennoot is de zaakvoerder met mij als wettelijk vertegenwoordiger.

Door een verkeerde investering dien ik nu over te gaan tot sluiten van de boeken.

Ik weet niet of het een faillisement of vereffening zal gaan maar laten we in dit voorbeeld het ergste denken.

Er blijft een schuld tegenover de rsz en de bank over.

Hier dus de duidelijke vraagstelling:

1) wie is aansprakelijk voor de restschulden?
2) kan bv: de rzs en/of bank de vast vertegenwoordiger van de ltd aanspreken?
3) mag ik wanneer ik hier de sluiting of failliesement van de gcv indien , in de UK de sluiting van de ltd’s indienen?
4) wat zijn de gevolgen indien de sluiting van de ltd’s in de UK sneller plaatsvinden als de sluiting van het faillissement of de vereffening hier voor de vast vertegenwoordiger.

Als er nog advies is waar ik rekening mee moet houden hoor ik het graag.

Hopelijk kunnen jullie mij een gepast antwoord bezorgen voor bovenstaande vragen.


Nu al bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 okt 2017 11:39

1/ als je het spel 100% waterdicht heeft gespeeld dan is er daar niemand voor verantwoordelijk.

2/Is het neen men kan de vast vertegenwoordiger er niet voor aanspreken, enkel uitleg vragen.

3/als het een gcv is mag je de sluiting doen in de house of compagnie, liefst zoals het hoort.

4/ dit is complex, als er in de UK niet meer bestaat, dan bestaat de GCV in Belgie ook niet meer.
Omdat de 2 LTD's de GCV is want zij zijn de enige aandeelhouders van de GCV

Als dit mocht gebeuren ben je verplicht om onmiddellijk de boeken van de GCV neer te leggen op griffie van de handelsrechtbank.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Flyingblue
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 okt 2017 11:53

Dank je wel voor je snelle reactie.

1) wat bedoelt u met 100% waterdicht?

2) dus ze proberen me bang te maken om zoveel mogelijk uit eigen zak te betalen?

3) dus als ik de documenten teken en opstuur voor de sluiten mag dit?

4) dus de moment dat ik hier de boeken neerleg (via vereffening of failliesement) mag ik onmiddelijk ook deze daar tot sluiting brengen.

Maar kunnen ze me dan niet aansprakelijk stellen omdat wellicht de procedure in De UK sneller zal afgehandeld zijn als hier?

Want de moment dat ik ze hier neerleg zal er ook geen handel gedreven worden.

Maar wat als de uitspraak negatief is en er een restschuld is bij wie gaan ze die halen aangezien de vennoten ontbonden zijn?


Heeft u toevallig wetteksten en/of voorbeelden van het verleden of zaken die u kent die hetzelfde hebben meegemaakt?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 okt 2017 12:45

Ik heb zeer veel voorbeelden van LTD's die op de fles zijn gegaan.

1/ daar kan ik enkel op antwoorden als ik je statuten heb kunnen lezen op het KBO
2/ wat een onzin !

3/Dit mag, maar zou toch wachten op wat je hier gaat doen.

4/ja
Maar wat als de uitspraak negatief is en er een restschuld is bij wie gaan ze die halen aangezien de vennoten ontbonden zijn?
Dit is u als vast vertegenwoordiger u probleem niet, dit is het probleem voor de curator (maar hij of zij zal er niet van wakker liggen)
De rest schuld blijft in het faillissement
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”