Afwikkeling faillissement

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Afwikkeling faillissement

#1 , 29 sep 2017 12:54

Heren,

Eind december 2016 heb ik mijn boeken neergelegd, ik had een eenmanszaak en was hierdoor persoonlijk failliet.

Nu heeft mijn curator me gisteren laten weten dat ze het faillissement heeft afgesloten, ik heb ondertussen ook al het eindveslag ontvangen.

Wat zijn de volgende stappen in dit proces?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2017 12:57

Er is dus al een eindvergadering geweest ?

Dus nu wachten op de publicatie van het staatsblad en op de publicatie van je verschoonbaar.

En verder zal je daar niks meer van horen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#3 , 29 sep 2017 13:52

Er is dus al een eindvergadering geweest ?
Daar heb ik nog niets van vernomen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 sep 2017 14:55

Er is dus al een eindvergadering geweest ?
Daar heb ik nog niets van vernomen.
Er kan geen afsluiting zijn zonder eerst een eindvergadering is, het is daar dat men voorstelt voor verschoonbaar, jij moet aangetekend uitgenodigd worden, en daar is er een griffier, de rechter-commissaris, de curator en u aanwezig, dan pas kan men het faillissement sluiten via een openbare zitting.
Dus na de eindvergadering( sluitingsvergadering) een 3 tal weken nadien word dit gesloten en daar beslist de rechter je verschoonbaar.
En na dit einde maand( 1 maal per maand) staat het in het staatsblad bij de afsluitingen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#5 , 29 sep 2017 15:17

OK. IK dacht al zoiets. Ik heb van de curator de melding gekregen dat hij/zij het faillissement heeft afgesloten. Ik heb ondertussen ook een kopie van haar eindverslag gekregen. Een vergadering hieromtrent is nog niet gebeurd.

Hoelang dien je daar op te wachten?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 sep 2017 15:36

Als de curator tijd heeft zeker, er staat daar geen tijd op.

Maar in Antwerpen is er zeer veel werk als ik de faillissementen bekijk per maand, de curator moet nu een verzoekschrift doen aan de rechtbank voor verder te kunnen, het is wel de curator die je uitnodigt voor de vergadering.

Al dit papier voor wat ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”