Curator strubbelingen

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Curator strubbelingen

#1 , 18 sep 2017 18:08

Begin juni schreef ik mijn loon - zoals elke maand volledig - over op de faillissementsrekening. Een kleiner bedrag dan gewoonlijk daar ik die maand 2 weken thuis zat.

Normaliter schrijft de curator me vrij snel mijn leefloon over, maar die maand bleef die uit. Na een maand wachten schreef ik zowel mijn boekhouder als mijn advocaat hierover aan. Ik zat een beetje in de rats: de inkomsten mei & juni waren vrij laag, ik kon me het nogmaals uitblijven van mijn leefloon niet veroorloven, dus dacht ik maar best te wachten met het uitschrijven van mijn loon tot deze hele situatie was uitgeklaard.

Juli werd augustus, opnieuw deed ik een poging om de situatie recht te zetten: geen reactie.

Deze maand was iedereen het wachten beu en werd er een vrij directe brief gestuurd naar de curator;
  • Waar bleef het leefloon?
  • Waarom trekt ze me al die maanden teveel af?
  • ...
Vandaag kreeg ik een respons van de curator. Ik werd beschuldig van een gebrekkige samenwerking, daar ze amper loon van mij had ontvangen. Dat ze de laatste storting integraal had ingehouden en mijn leefloon beduidend lager lag dan wat ze mij eigenlijk had moeten betalen vond hij/zij allemaal van minder belang.

Nu is er sprake van een sluiting van het faillissement, maar de verschoonbaarheid ligt een beetje op de helling.

Hoe los ik dit nu het beste op?

Het liefst pak ik de curator aan op zijn fouten, ik zelf heb altijd ter goeder trouw gehandeld.

PS: Geen moraliserende preek, dank u...

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding