scheiding en vennootschap

pdc
Topic Starter
Berichten: 68

scheiding en vennootschap

#1 , 05 feb 2008 16:01

Korte uiteenzetting:
5 jaar geleden gescheiden, hadden een woonhuis privé en een cvba met een studentenhuis erin.
Bij de scheiding heb ik het woonhuis(mijn deel)geschonken aan mijn ex. Is dus nu volledig van haar.
De vennootschap stond er zeer slecht voor op het randje van faillissement maar ik geloofde erin.
Mijn ex dacht toen uiteraard dat ik failliet zou gaan en dat ik dan niets meer zou hebben(haar ultieme droom).
De cvba werd destijds opgericht met gemeenschappelijk geld doch de aandelen stonden op mijn naam, 186 aandelen voor mij en iedere dochter 1 aandeel, totaal 188 aandelen.
Het woonhuis stond borg voor de vennootschap. Bij de scheiding is toen een document gemaakt door de notaris waarbij de aandelen mij volledig zouden toebehoren als het woonhuis als borg zou wegvallen.(gemeenschap zou wegvallen). Dus de notaris zei dat als ik hard genoeg zou werken en de waarborg snel zou kunnen verwijderen alles van mij zou zijn.
Nu na 5 jaar hard werken ben ik er al min of meer bovenop tot spijt van sommigen die het liever anders hadden gezien maar met vechten kan je ook iets bereiken.
De waarborg zou volgens de bank nog 1 tot max 2 jaar moeten blijven, Trouwens een jaar na de scheiding heeft mijn ex zelfs nog een document ondertekend bij de bank waarbij ze akkoord bleef voor deze waarborg.
Maar nu !!!
Nu ze ziet dat ik er zo goed als bovenop ben zegt ze tegen de kinderen dat ze mij aandelen gaat vragen……ze ruikt weer geld terwijl ik toch nog jaren geen tegenslag zal mogen hebben om dan misschien eindelijk een beetje winst te maken.
Volgens mijn opzoekwerk kan zij NOOIT nog aandelen vragen want ze hebben altijd alleen op mijn naam gestaan en beslis ik,als bestuurder alleen over de gang van zaken in deze vennootschap. Trouwens, ik betaal mezelf geen loon en haal niets uit de vennootschap aangezien er nog geen echte winst is.

Klopt deze redenering van mij???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 feb 2008 23:20

Voor zover ik het goed begrijp zijn jullie officieel gescheiden ?

Ik zie niet in op welke gronden uw ex-echtgenote uw aandelen dan nog zou kunnen claimen.

pdc
Topic Starter
Berichten: 68

#3 , 13 feb 2008 12:39

zijn officieel gescheiden..destijds werden de aandelen gekocht met gemeenschappelijk geld maar al de aandelen staan op mijn naam.als ik er toen een dividend of winst zou uithalen zou de helft voor haar zijn maar dat heb ik nooit gedaan, zij dreigt nu naar de kinderen toe dat ze mij aandelen gaat terugvragen maar dat kan volgens mij in het geheel niet....

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”