Oude naam opnieuw als merk gebruiken

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Oude naam opnieuw als merk gebruiken

#1 , 07 sep 2017 15:30

Ik dacht dat ik alle vragen over faillissementen heb gehad, maar helaas is dit niet zo.

Iemand heeft me de volgende vraag voorgeschoteld.

En vennootschap zou graag het uitgangsbord of merknaam willen gebruiken van een oud familie lid die in faillissement is gegaan met zo goed als geen schulden (geen duizend euro).

Ik heb dit opgezocht en dit is exact 10 jaar dat dit faillissement is afgesloten.

Dit was een zeer gekend merk in een bepaalde sector.

Zou deze dit merk die niet meer geregistreerd is mogen gebruiken als uithangbord, dus de vennootschap zelf noemt totaal anders natuurlijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2017 13:42

Als die merknaam niet meer geregistreerd of beschermd is, zie ik niet in waarom dit niet zou mogen? Zelfs een vennootschap oprichten die de naam draagt van het vroegere merk, zou moeten kunnen indien deze merknaam volledig vrijgegeven is (en dus eigenlijk geen merknaam meer is op dat moment).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2017 15:10

Ben al bezig de statuten op te maken tegen 1/10, zal geen probleem geven.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”