Oprichten bvba na vereffening

Leyen
Topic Starter
Berichten: 81

Oprichten bvba na vereffening

#1 , 27 aug 2017 00:31

Een ondernemer vraagt om een zaak mee op te richten.

Krijg weinig uitleg. Er werd wel gepolst hoeveel mee kon ingebracht worden als kapitaal.

Deze persoon zit in een vrijwillige vereffening van een vorige zaak en is zelf aangesteld als vereffenaar. Al 7+ jaar. Vermoedelijk ? Einde niet in zicht omwille van vermeende / zogezegde onbetaalde facturen, eigendommen in t buitenland enz.

Ondertussen neemt ex bedrijvigheid over onder andere naam. Bedrijf gekend door kenissen. Geen amateurs blijkbaar. Serieus clienteel.

De persoon met de voorstellen om een bedrijf op te richten, met mezelf en ook anderen trouwens, heeft ondertussen ook een eigen zaak met ook dezelfde activiteiten als bedrijf in vereffening.

Er zijn riante villa 's in "het zuiden" en daarbuiten , niet verhuurd, eigendom samen met x of y of z of bedrijf ... enz. Info komt van mensen die er gelogeerd hebben. Blijkbaar geen grap.

Zeer onduidelijk

Wens me hier volledig buiten te houden.

Ga me er echt niet mee bemoeien maar nu wordt ik achterdochtig .
:idea:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 aug 2017 06:49

Wat is je vraag ?????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Leyen
Topic Starter
Berichten: 81

#3 , 27 aug 2017 14:26

Concreet: Investeren of niet ?

Enig idee wat hier aan dehand is ?

Bijkomend kwam er ook de vraag: wat ga je doen met je nalatenschap, maw wat gebeurt er met de aandelen later zogezegd ?

Tevens geen uitleg financiele situatie noch klanten.
:idea:

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 aug 2017 17:45

Het is niet altijd goud dat blinkt!!

Als deze man al zoveel miserie heeft veroorzaakt blijft met je pollen daarvan af, want ik vrees dat u eens het slachtoffer zou kunnen worden.

Een vereffening die 7 jaar duurt daar is iets niet pluis !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jackrussell
Berichten: 701

#5 , 23 jan 2018 23:12

Als de man nu al geen uitleg wil geven, hoe gaat dat dan straks. Ik zou me er buiten houden.

Leyen
Topic Starter
Berichten: 81

#6 , 24 jan 2018 12:59

Idd ondertussen nog steeds niet vereffend, op adres van bedrijf in vereffening ondertussen al een 5+ tal bvba 's, inclusief dezelfde bedrijvigheid onder een andere naam, kamers verhuurd aan personen, mijn bevriende makelaar welke een woning van hun wou verkopen in onverdeeldheid (puur toeval, ze zijn hun toer aan t doen zeker) vertelde me dat hier iets aan de gang is, dat men te koop stelt voor de show ... deze verbrak de verkoopsopdracht ...
:idea:

Jackrussell
Berichten: 701

#7 , 24 jan 2018 16:51

Woning voor de show te koop zetten om tijd te rekken bij schuldeisers komt nog weleens voor inderdaad. Vaak toch ook uitstel van executie als er niet serieus werk wordt gemaakt van een verkoop.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”