Aandelen kopen als werknemer in startende NV

jo79
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aandelen kopen als werknemer in startende NV

#1 , 25 aug 2017 22:09

Bij de opstart van een nieuwe NV met een startkapitaal van 100.000€. Zou ik de kans krijgen om als gewone arbeider in het bedrijf met 4 personen 20% van de aandelen kunnen te kopen. Het bedrijf zou dan 3 aandeelhouders hebben. Waarvan ik 20% van de aandelen bezit. De 2 andere aandeelhouders zouden de bestuurders zijn en een zelfstandig statuut hebben. Ben ik ook verplicht zelfstandig te worden. Ik zou elk jaar recht hebben op divident en deelnemen aan de aandeelhoudersvergadering maar verder geen beslissingsrecht hebben. Waar moet ik verder op letten. Volgens de notaris zou dit kunnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2017 07:50

Dit kan perfect!

Inkomsten uit kapitaal en inkomsten uit arbeid die hebben niks maar ook niets met elkaar te zien, en je bent GEEN zelfstandige.

En als arbeider als er geen werk is kan je terugvallen op gedeeltelijke werklozensteun, en ga je van alles genieten zoals een arbeider.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”