Vennootschap oprichten Hong Kong

stijn_b
Topic Starter
Berichten: 10

Vennootschap oprichten Hong Kong

#1 , 25 aug 2017 10:37

Beste,

Ik ben momenteel bezig met het op punt stellen van een merk waarbij de assemblage van mijn producten in Hong Kong tot stand komt. Productie gebeurt deels in China en ik importeer componenten naar Hong Kong vanuit Zwitserland en België. Na productie worden de producten verkocht op internationaal niveau zowel aan eindgebruikers als verdelers.

Ik wens een vennootschap op te richten in Hong Kong en ben op zoek naar een fiscalist met kennis ter zake.

Kan iemand mij een kantoor aanraden waar ik terecht kan om alle mogelijkheden te bekijken zodat alles opgestart wordt binnen het correcte wettelijke kader Hong Kong - België?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 25 aug 2017 13:47

Steek uw licht eens op bij VOKA?

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 25 aug 2017 13:57

Big 4 gaat u altijd kunnen helpen, maar dit forum dient niet echt om bepaalde kantoren aan- of af te raden.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 25 aug 2017 18:33

Beste

kijk al eens bij

https://www.flandersinvestmentandtrade. ... n-hongkong
Is van de Vlaamse Gemeenschap met onder meer hulp bij het oprichten van vennootschappen in Hong Kong. Maak met hen eens een afspraak : u zal er veel wijzer van worden.
De big 4 (PWC, Ernst&Young, Deloitte of KPMG) zoals LeenW zegt kunnen u uiteraard ook met veel competentie verder helpen. Alleen werken zij vooral voor Multinationals en zal een eerste afspraak een vrij dure factuur opleveren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Fortuin
Berichten: 1013

#5 , 26 aug 2017 18:00

Zie ook http://www.legal500.com/c/belgium/tax voor een overzicht van fiscale advocatenkantoren in België/

Kaaimantaks is in principe van toepassing op vennootschappen in HK. Fiscaal zal u er u geen voordeel bij doen.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”