Maatschappelijke zetel BVBA in een studentenwoning.

Laura221
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Maatschappelijke zetel BVBA in een studentenwoning.

#1 , 15 aug 2017 16:45

Mijn moeder is zaakvoerder van een BVBA. Ik doe doorheen de week wat administratief werk voor die BVBA van thuis uit: post bijhouden, dossiers klasseren,.. Ik vraag hier ook geen geld voor ofzo, doe dit geheel vrijwillig.

Ik begin aan mijn master en ga vanaf volgend jaar op kot. Aangezien mijn moeder haar zetel moet verzetten wegens erfeniskwesties vroegen we ons af of het wettelijk is om (met toestemming van de verhuurder uiteraard) dit op mijn kokardes te vestigen.
Ik bedoel dan puur juridisch. Fiscaal gezien is het inderdaad niet voordelig voor de verhuurder, maar we vroegen ons af of dit puur juridisch gezien mag.
Ik zou op kot gaan in een studio, maar wel een studio gelegen in een huis waar allemaal studenten een studio huren, ik zou er dus niet gedomicilieerd zijn. Dan zou ik mij zo weer kunnen bezighouden met de post, betalingen, etc.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 aug 2017 17:04

In Gent mag het niet van de stad Gent, je mag als student zelfs je domicilie er niet zetten.

Geen enkel verhuurder gaat me u akkoord gaan.

Als het voor de paperassen is kan je dit gemakkelijk oplossen door de post van de bvba te laten doorzenden naar je kot adres.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Laura221
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 aug 2017 19:09

We zoeken ook echt gewoon een plek om de zetel te zetten. Bij ons thuis is niet mogelijk. Wat is dan wel aan te raden? Ga ervan uit dat geen enkele verhuurder staat te springen hiervoor?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 aug 2017 19:22

Er zijn adressen speciaal voor de maatschappelijke zetel te plaatsen dit kost 75 a 90 euro per maand
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Laura221
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 aug 2017 19:26

Er zijn adressen speciaal voor de maatschappelijke zetel te plaatsen dit kost 75 a 90 euro per maand
Ja maar dit zijn geen kantoren, toch? Er zou dus ook wel echt een werkplaats nodig moeten zijn, en liefst niet zo iets waar men in 1 grote ruimte met verschillende bedrijven tegelijk zit.

LeenW
Berichten: 12811

#6 , 15 aug 2017 19:33

Ik vermoed dat uw huurcontract dit expliciet gaat uitsluiten.

De Fiscus kan dit ook weigeren, aangezien de vennootschap moet staan vanwaar ze werkelijk geleid wordt.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 15 aug 2017 20:58

U doet gratis werk voor uw moeder ...is dat de bvba?
Waarom kan de zetel niet op de plaats waar de activiteiten zijn?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 aug 2017 11:12

Mijn moeder is zaakvoerder van een BVBA. Ik doe doorheen de week wat administratief werk voor die BVBA van thuis uit: post bijhouden, dossiers klasseren,.. Ik vraag hier ook geen geld voor ofzo, doe dit geheel vrijwillig.
Toch met opletten om voor je moeder te werken, wat ik mooi vind.

Maar je moeder is 100% familie !!

Maar de BVBA is GEEN FAMILIE, je zou kunnen als zwartwerker bestempeld worden !!

U moeder en de BVBA die zijn juridisch 2 totaal verschillende personen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#9 , 16 aug 2017 11:19

waarom moet de zetel verhuisd worden?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”