Deurwaarder BVBA naar privéadres

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Deurwaarder BVBA naar privéadres

#16 , 12 aug 2017 09:10

Zoals sloeberken al schreef, als je de aandelen overgenomen heeft dan heeft je ook de schulden overgenomen, wat belasting schulden betreft dit ligt 100% aan u, als je een vennootschap overneemt dan ga je toch op zijn minst een attest vragen bij de belastingen en BTW dat er geen schulden zijn, dit is de eerste regel die men toepast bij overnames van vennootschappen.

Een bestuurders aansprakelijkheid is aan geen tijd verbonden, enkel de oprichters aansprakelijkheid
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JURISTOCRAAT
Topic Starter
Berichten: 18

#17 , 12 aug 2017 14:43

Wat nam u over?
Daar hangt alles uiteraard van af. Koopt u bv. de aandelen over van een BVBA, dan koopt u niet alleen alles wat die BVBA bezit, maar ook de schulden en die kunnen weleens oplopen als de zaak al een tijdje niet goed draait.

Alleen het handelsfonds overnemen. U kunt de overname wel beperken tot de zaken die wél iets waard zijn, het zgn. actief (zoals de inboedel, het cliënteel en de stock). De overlater draait dan op voor het ‘passief’ of m.a.w. de schulden.
80% van de aandelen. Tot nu toe is dit de enige schuld die er is, de schulden waarvan ik op de hoogte was, heb ik onmiddellijk betaald...

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#18 , 12 aug 2017 15:06

Maar er werd u enkel een bevel tot betalen betekend, geen beslag gelegd? Indien overkomelijk: contact opnemen met de ontvanger ivm een afbetalingsplan. U had dat makkelijk op voorhand kunnen nagaan.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

JURISTOCRAAT
Topic Starter
Berichten: 18

#19 , 13 aug 2017 22:51

Maar er werd u enkel een bevel tot betalen betekend, geen beslag gelegd? Indien overkomelijk: contact opnemen met de ontvanger ivm een afbetalingsplan. U had dat makkelijk op voorhand kunnen nagaan.
Ja, er werd enkel een bevel tot betalen betekend en er werd eveneens in vermeld dat niet-betaling voor uiterste datum, er beslag zal worden gelegd. De deurwaarder was eveneens zo vriendelijk om er mee te dreigen de persoonlijke bezittingen te verkopen.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#20 , 14 aug 2017 07:49

Dan zal u best tot een afbetalingsplan komen. In principe zijn uw persoonlijke goederen beschermd. In principe. Het hangt er allemaal van af wat aan de oorzaak lag van die schulden en hoe het exact zit met de vennootschap. Maar u zal hierover vermoedelijk wel reeds briefwisseling ontvangen hebben: de fiscus zendt niet vanaf dag 1 een deurwaarder op pad. Niets doen is in elk geval geen optie. Ofwel tot een akkoord komen voor de betaling (contacteer daarvoor de ontvanger, die kan zijn deurwaarder stoppen, maar in deze fase van de invordering zal dat enkel gebeuren indien een concreet en goed afbetalingsplan voorligt). Ofwel een fiscaal advocaat contacteren. Fiscale advocaten zijn duur.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Fortuin
Berichten: 1013

#21 , 14 aug 2017 19:14

Ofwel een fiscaal advocaat contacteren. Fiscale advocaten zijn duur.
Beter dan dat ze de inboedel komen opladen, denk ik dan.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#22 , 14 aug 2017 20:20

Tja, probleem is dat een advocaat ook geen bagger kan laten weggaan (op de lange baan schuiven totdat iedereen dood, minstens dement of op pensioen is, de termijn allang niet meer redelijk is en -in Brussel- de schimmel het dossier opgevreten heeft is een andere zaak, mits voldoende centen). Feit is dat de fiscus in de meeste dergelijke gevallen gewoon gelijk heeft én het niet verwaarloosbaar voordeel dat hij zelf zijn initiële uitvoerbare titel kan drukken.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”