PC Onderdelen met het woord 'Gaming' in de naam ..

menneke74
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

PC Onderdelen met het woord 'Gaming' in de naam ..

#1 , 31 jul 2017 22:16

Hallo,

ik heb net op coolblue wat hardware op mijn firma gekocht die daar tweedehands aangeboden wordt. Dus aan een scherpe prijs.

Nu dat ik mijn factuur heb ontvangen via mail merk ik dat bij 3 van de 5 artikelen het woord 'gaming' in de naam staat.

De BTW moet je niet betalen als bedrijf ... wordt door Coolblue zelf geregeld.

Wordt dit een probleem? moet die artikelen retourneren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 31 jul 2017 22:25

De BTW moet je niet betalen als bedrijf ... wordt door Coolblue zelf geregeld.
Bent u zeker dat dit niet gewoon een intracommunautaire verwerving is?

menneke74
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jul 2017 22:35

De BTW moet je niet betalen als bedrijf ... wordt door Coolblue zelf geregeld.
Bent u zeker dat dit niet gewoon een intracommunautaire verwerving is?
Het is blijkbaar idd intracommunautaire verwerving.. Nu heb ik ook gelezen dat de eerste levering mijn bedrijfsadres moet komen. Dit heb ik niet gedaan. Uit gemak heb ik het laten leveren bij het bedrijf waar ik momenteel mijn project heb :?

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 31 jul 2017 22:40

Zolang u de btw zelf maar aangeeft, is het geen probleem. Maar euh, misschien toch even met een boekhouder praten?

menneke74
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jul 2017 23:01

Ja dat lijkt mij best, want ik ben wel van plan die zaken voor mijn werk te gebruiken.

Het zijn merken dat ik al mijn hele leven gebruik, hou van hun kwaliteit. Stond er pas bij stil als ik bij de muis en headset gaming zag staan in de naam.

WP002
Berichten: 1479

#6 , 31 jul 2017 23:27

Ik heb wel een gaming laptop, niet omdat ik daar spelletjes op zit te spelen maar omdat de processor in kwestie ook uitermate geschikt is om wiskundige 3D-modellen op te toveren.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”