Maatschappelijke zetel vzw op kamer/garage/kelder?

Thermo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Maatschappelijke zetel vzw op kamer/garage/kelder?

#1 , 24 jul 2017 21:30

We zouden graag een vzw oprichten maar we zijn onzeker wat te doen met de maatschappelijke zetel, we zouden dit liever niet op een van onze persoonlijke adressen zetten om mogelijke problemen met een deurwaarder te voorkomen.

Zou het mogelijk zijn op de maatschappelijke zetel op een bepaalde kamer te zetten in mijn persoonlijk adres? Of het op mijn garage of kelder te zetten? Zo ja, moet ik daarvoor extra legale maatregelen nemen zoals het aanvragen in mijn gemeente?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 24 jul 2017 21:34

Dan ga je in feite de woning moeten opsplitsen, lijkt mij meer werk dan het opbrengt.

jef007
Berichten: 1683

#3 , 24 jul 2017 21:56

als je je nu gaat proberen je in te dekken tegen een deurwaarder, dan ben je mi. verkeerd bezig
als er een deurwaarder moet komen, dwz dat je dan schulden hebt aan anderen!
waarom zou iemand hier je daarin moeten helpen?

Reclame

Thermo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jul 2017 22:01

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit ooit gebeurt, de vzw zal ook geen schulden maken.
Maar het lijkt me veilger in het geval dat er toch ooit iets zou moeten misgaan.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 24 jul 2017 22:52

Zal niet pakken uw woning is alles zowel het huis als zolder als kelder als loods tuin schuur en die hoeven dan nog zelfs niet eens op hetzelfde kadastraal perceel te staan. Maar die uitleg zou me te ver leiden.
PS ook uw kelder of garage in een appartementsgebouw.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 jul 2017 06:49

Er zijn adressen te huur voor vennootschappen voor een 100 euro per maand heb je zo een adres
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”