Hallo Allemaal, kan er mij iemand advies geven in deze materie, ik zal kort de situatie schetsen.
Begin dit jaar ben ik zelf tesamen met 10 van de 15 andere bestuursleden uit een vereniging gestapt, omdat enkelen gewoonweg steeds hun zin deden, nooit rekening hielden met gemaakte bestuursbeslissingen en/of democratie.
De ontslagen, benoemingen en herbenoemingen werden volgens de Algemene vergadering vastgelegd en er werden statuutwijzigingen opgesteld en ondertekend door de resterende bestuursleden.
Op diezelfde Algemene Vergadering kwamen de resterende bestuursleden al aan met vervangende bestuursleden die onze taak en/of functie gingen overnemen, dus hiermee is er vervanging binnen een redelijke termijn en kunnen de uittredende bestuursleden ervan uitgaan dat hun ontslag aangenomen is.
Nu zijn we maanden verder ondertussen en we merken dat er nog steeds geen statuutwijziging is gepubliceerd in het Belgische Staatsblad.
Bij navraag blijkt dat het bestuur vindt dat de uittredende bestuursleden dit maar in orde moet maken en alsook de kosten dragen van deze statuutwijziging.
De uittredende bestuursleden zouden graag geschrapt worden uit deze vereniging, omdat niemand van ons nog wat met deze vereniging wil te maken hebben, maar wij waren van mening dat de vzw deze statuutwijziging moet in orde brengen en dragen, aangezien deze vzw blijft verder bestaan ?
Kunnen jullie adviseren wat wij moeten ondernemen in deze situatie ?
Bedankt alvast !