Belasting op 'reclamewagen'? Inkomsten factureren?

trader
Topic Starter
Berichten: 19

Belasting op 'reclamewagen'? Inkomsten factureren?

#1 , 04 jul 2017 12:25

Hallo,

Ik heb een unieke wagen en een groot bedrijf wil mijn wagen volledig bestickeren in ruil voor een mooie vergoeding. Ik heb enkele vragen:

1. Ik ben zelfstandig consultant in bijberoep met brede takenbeschrijving in mijn activiteiten, en ik rij met deze wagen rond naar opdrachten. Kan ik de maandelijkse inkomsten gewoon factureren? Kan ik het percentage van mijn autokosten (nu 30%) verhogen hierdoor wegens nieuwe activiteit die vooral draait om die wagen voldoende rond te rijden als onderdeel van de overeenkomst die ik heb?

2. Iemand zei me dat je wellicht belasting moet betalen op reclameboodschap op een auto. Hoeveel bedraagt die? Iemand weet van? Ik kan me niet inbeelden dat elke loodgieter voor zijn busje veel euro's wil neertellen, niet?

3. Andere zaken waar ik rekening moet mee houden?

Alvast bedankt!

Martijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 04 jul 2017 12:59

unieke wagen? nu ben ik wel benieuwd :D

jef007
Berichten: 1681

#3 , 04 jul 2017 14:30

foto posten aub

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jul 2017 14:40

unieke wagen? nu ben ik wel benieuwd :D
Ik wou net hetzelfde zeggen: op uw vraag kan ik niet echt antwoorden, maar ik ben wel razend benieuwd naar de wagen in kwestie ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 04 jul 2017 14:52

Als u reclema op uw auto voert is die mogelijk wel onderhevig aan belastingen ... zeker gezien het geen firmawagen is.

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 04 jul 2017 14:55

Om dan toch nog een juridisch antwoord te geven ;)

1) Inderdaad gewoon factureren. Uw beroepsmatige kilometers nemen toe, in samenspraak met uw controleur kan een hoger percentage afgesproken worden.
2) Geen idee welke bijkomende belasting dit zou kunnen zijn
3) Laat zeker aan uw belastingkantoor weten dat u een bijkomende zelfstandige activiteit hebt.

trader
Topic Starter
Berichten: 19

#7 , 06 jul 2017 21:39

Hoi,

Ja die wagen. Ik kan er helaas niks over zeggen.
Ik wil me niet aanstellen maar kan er ni over uitwijden, alsook niet over welk bedrijf het gaat. We hebben een mondeling akkoord dat we dit niet bespreken tot het moment zelf.

Moet ik mijn controledienst eerst op de hoogte stellen van mijn nieuw percentage?? Dat wist ik niet? Is dat dan te onderhandelen?

Reclame op privé wagen belast? Nooit van gehoord. Wagen zou dus 50% ong ingezet worden voor die taak.

Nog inzichten?

LeenW
Berichten: 12828

#8 , 07 jul 2017 00:14

Dat is zeker te onderhandelen. U bent niet verplicht dit op voorhand aan te geven, maar zo komen er achteraf geen onaangename verrassingen als de controleur toch niet akkoord is met uw nieuw percentage.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 jul 2017 10:36

Ja die wagen. Ik kan er helaas niks over zeggen.
Een wagen waar je niets over mag zeggen? Dat moet wel ééntje zoals deze zijn:
Afbeelding
:lol: :roll: :roll: :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Meeboo
Berichten: 1488

#10 , 07 jul 2017 11:49

misschien heeft TS onderstaande wagen gekocht die deze week in het nieuws was :-)

Afbeelding

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”