Herziening timesheets

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Herziening timesheets

#1 , 18 jun 2017 21:48

Te gek voor woorden, maar toch waar.

Tot voor kort zat ik als consultant op een project in een Brussels bedrijf.

Vrijdag was mijn laatste dag, zoals altijd maakte ik dan mijn laatste timesheet en factuur op.

Normaliter moet er dan een manager de timesheet tekenen, alleen.. die was niet aanwezig. Er was mij gezegd mijn laatste timesheet op te stellen en die door te sturen. Ik zou die asap teruggestuurd krijgen.

Zoals vaak zat ik bij die klant via een tussenbedrijf. Ik zelf had enkel een contract met dat tussenbedrijf. Het tussenbedrijf had dan een contract met de eigenlijke klant.

Volgens mijn contract werk ik een regime van 40 uur per week. Vrij standaard in IT.

Nu kreeg ik vandaag een e-mail van mijn oude manager waarin ze verkondigt dat ik eigenlijk max. 36h30 per week had mogen factureren, en geen 40 uur.

Op zich een vrij bizar gegeven. Ik heb al mijn contracten nagekeken, er staat nergens iets in van 36h30. Ik heb ook nooit een mail ontvangen waaruit dat zou gebleken zijn.

Ook heb ik al 2 facturen afgeleverd (met getekende timesheet & al) waarop men niets gezegd heeft...

Mijn vraag is... kunnen ze dit retroactief terugrekenen, en wie is er hier verantwoordelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2017 15:00

Volgens mijn contract werk ik een regime van 40 uur per week.
Tenzij een ander door u ondertekend document anders bepaalt, moet men zich aan het contract houden.
Nu kreeg ik vandaag een e-mail van mijn oude manager waarin ze verkondigt dat ik eigenlijk max. 36h30 per week had mogen factureren, en geen 40 uur.
Verwijs naar uw contract en zeg dat u 40 uur zal factureren, aangezien u deze 40 uur ook effectief gepresteerd hebt, zoals uw contract dit specifieert. Indien de tussenfirma en de eindklant een afspraak hadden over 36u30, dan moeten zij dit onderling oplossen, maar het maakt uw rekening niet. Contract is contract.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”