Leverancier vraagt faillissement aan

versaille
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Leverancier vraagt faillissement aan

#1 , 02 jun 2017 12:25

Als een leverancier het faillissement aanvraagt.
Wat gebeurd er dan met de bestellingen gedaan
1. net voor het aanvragen
2. tijdens het aanvragen
Worden deze nog uitgevoerd of belanden deze bij de schuldvorderingen?
Het lijkt me vreemd dat men de inboedel/stock zou 'openbaar' verkopen en er een open vordering blijft.
Of worden deze afgewikkeld en is er een afkoelingsperiode?
Het lijkt me ook logischer dat de curator de stock aan normale prijzen eerst laat verkopen met een toezichtend oog.

Tenslotte:
Verder kreeg ik ook de vraag of de goederen moeten geleverd worden of dat we de betaling willen omkeren.
Doe je er dan goed aan het order te laten uitvoeren alsnog met vertraging want ik vrees bij een omkeren annuleren dat de fondsen geblokkeerd worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jun 2017 12:32

Die hangt van de curator af, hij alleen met de rechter commissaris mogen daarover beslissen, het meest word dit gedaan bij bederfbare waren.

Wat het best is ?

Als je niks betaald heeft afzijn van je bestelling, als je al betaald heeft kan je misschien vragen om het nog te leveren, anders verdwijnt dit geld wel eens in kosten en bevoorrechte schuld eisers. .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”