Fotograaf op fuifen, festivals en privé-feesten.

Lelly
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Fotograaf op fuifen, festivals en privé-feesten.

#1 , 19 mei 2017 18:21

Hallo

Sinds vorig jaar ben ik mij gaan verdiepen in fotografie. Ik ben nog student en trek regelmatig foto's op fuiven, festivals en privé-feesten voor een opdrachtgever die zorgt voor de administratie. Nu voel ik dat ik genoeg ervaring heb om alleen foto's te gaan trekken en wil ik zelfstandig foto's trekken op fuiven. Jullie kennen waarschijnlijk wel party fotografen zoals Lumen Photography, Editz Photography en Ceedooo Photography die via Facebook werken. (Indien ik deze fotografen niet mag vermelden, gelieve dit te melden zodat ik het kan verwijderen uit mijn bericht). Zoek de pagina's op via Facebook als je deze niet kent...

Mijn concrete vraag: Mag ik gewoon een Facebookpagina aanmaken en foto's trekken voor fuiven? Moet ik iets registreren bij de overheid? En de belastingen? Heb ik ook een diploma bedrijfsbeheer nodig? BTW-nummer?

Het is helemaal niet de bedoeling om van dit mijn vaste job te maken, gewoon als bijverdienste (om mijn studies en kosten te betalen). Per maand zou ik ook maar enkele keren foto's gaan trekken. Ik heb ergens gehoord dat je voor een deel vrijgesteld kan worden (als student), don't shoot if I'm wrong. Ik zou alles legaal willen doen en vraag daarvoor advies.

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!
Met vriendelijke groeten
Lelly

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 19 mei 2017 23:05