App laten ontwerpen maar nog geen vernnootdchap oprichten

Chimz
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

App laten ontwerpen maar nog geen vernnootdchap oprichten

#1 , 22 apr 2017 01:37

Beste leden
Ik heb een arbeidsongeval gehad en zit daardoor al een aantal maanden thuis. Ik weet niet of ik ooit trug zal kunnen gaan werken maar ik zou graag een app laten ontwikkelen, deze al op de markt zetten maar nog geen begrijf oprichten omdat ik dan mijn vervangingsinkomen verlies. Kan dit? Of verlies ik helemaal niets met een vennootschap op te richten?
Alvast bedankt :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12838

#2 , 22 apr 2017 09:38

Vanaf dat u een zelfstandige activiteit uitvoert, moet u zelfstandige worden en een btw-nummer hebben voor uw verkopen. Dit hoeft niet noodzakelijk een vennootschap te zijn, kan ook via eenmanszaak.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 apr 2017 10:07

Als je een vennootschap opricht zal je ook je vervangingsinkomen verliezen, dit zou te mooi zijn om waar te zijn .

In dien je die vennootschap een X aantal maanden had voor je thuis kwam te zitten, dan kon je een deel van je vervangingsinkomen behouden, maar dit is nu niet het geval.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Chimz
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2017 05:36

Bedankt voor de antwoorden!!

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”