Met schulden naar het buitenland

TomasWillemen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Met schulden naar het buitenland

#1 , 01 apr 2017 17:11

Hallo,

Ik heb mijzelf in de schulden gewerkt. Het is begonnen met een autoongeval. Een dom ongeval door een plas gereden en een steen geraakt en die heeft mijn versnellingsbak doen scheuren. Met als gevolg camionet pere total zoals ze zeggen als de kosten de waarde overstijgen.
Het jaar nadien is er dan de herziening geweest van mijn sociale lasten e.d en daar bovenop nog een zware belastingsbrief. Dus op drie maanden tijd had ik een put van rond de 20.000 euro.
De afbetaling verloopt zo'n beetje als de processie van Echternacht drie stappen vooruit en 2 achteruit. Er is niet te weinig tijd om genoeg geld bij elkaar te krijgen en dan zit je al snel bij een deurwaarder en dan wordt het eens zo duur.

Nu blijf ik uiteraard niet bij de pakken neerzitten en ben op zoek naar een oplossing. Die oplossing heb ik denkelijk gevonden door te emigreren naar Zweden. Ik zou mijn bedrijfjes kunnen meenemen dat is op zich geen probleem. Juist de taal is te overbruggen.
Ik zou mijn schulden kunnen afbetalen met de meerwaarde dat mijn huis opleverd. Huizen in Zweden zijn best wel goedkoop.
Nu is mijn vraag of allemaal zomaar mag of dat er toch addertjes in het gras verscholen zitten.

Mvg.

Tomas Willemen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 01 apr 2017 17:16

Internationale en Europese verdragen inzake uitvoering van vonnissen misschien?
Advocaten pleiten nu al regelmatig maar mijn cliënt woont in P of I of L en kan elk moment wanneer u hem nodig hebt wel terug naar B komen...
en indien hij niet komt kan de politie en gerecht van P of I of L toch het nodige doen.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 01 apr 2017 21:09

Ik lees dat de put wordt terugbetaald met de meerwaarde op de woning. Dus eigenlijk emigreet u zonder schulden. Daar zie ik geen probleem in. Best wel eens op internet zoeken naar ervaringen van Vlamingen die naar ginder emigreerden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 01 apr 2017 21:19

Ik zou toch heel voorzichtig te werk gaan, en zowel met uw boekhouder(of advocaat) als met uw notaris vooraf overleggen.

Ik kan me zo voorstellen dat, met belastingen en sociale lasten die moeten afbetaald worden, die diensten wakker schieten als uw huis te koop staat, of ten laatste als de notaris zijn notificaties doet, zoals hij verplicht is.

Vermijd als het effe kan dat zij de verkoop blokkeren door beslag te leggen.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 02 apr 2017 12:47

Schulden en een eigen huis? Verkoop je huis, delg je schulden (ze zijn van jou) en start met een schone lei. Dan kan je nog naar Zweden met je bedrijf.

Fortuin
Berichten: 1013

#6 , 03 apr 2017 03:05

Ingeval van schulden: vraag de schuldeisers (in deze de ontvanger en de sociale zekerheid?) u een betalingsopschorting te geven totdat uw huis verkocht heeft. Zo kan je andere kosten (o.a. deurwaarder en dergelijke) minstens tegenhouden.

Na de verkoop zal de notaris uw fiscale schuld inhouden, en uw "de overschot" van uw kapitaal doorstorten.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”