organiseren kamp/workshop

marianne201180
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

organiseren kamp/workshop

#1 , 20 mar 2017 19:48

Een vriendin en ik zouden in de vakantie graag een kamp organiseren voor kinderen. Het gaat om een meerdaagse workshop met keramiek en schilderen.
Mijn vraag is nu of je als zelfstandige zomaar kampen mag organiseren voor kinderen, of moet je daarvoor een speciaal diploma onderwijs of pedagogie hebben? Moet je je daarvoor registreren ergens?
Of kan je dat gewoon zomaar organiseren, mits de kinderen die deelnemen goed verzekerd worden?
Ik kan hier weinig info over terugvinden omdat kampen vaak vanuit vzw's of overheid worden georganiseerd lijkt het.
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 20 mar 2017 22:26

Misschien inderdaad best via een bestaande vzw beginnen..zijn er verschillende die mogelijk kunnen helpen en uw cursus gewoon inplannen in hun programma.. zo doet u ervaring op.
Als ik nu lees waaraan een jeugdvereniging ( zoals scouts) moeten voldoen en welke ondersteuning er al nodig is van nationaal naar groepsniveau toe ...

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”