vennootschap opzeggen

Pascal Depuydt1970
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vennootschap opzeggen

#1 , 16 mar 2017 11:37

Beste,

Ik heb een zaak in Polen en ik heb me laten uitschrijven uit Belgie.
Ik heb nog een vennootschap in Belgie die ik echt niet meer kan gebruiken en vooral een constante kost met zich meebrengt.

Ik zou graag de boeken willen neerleggen, maar welke kost brengt dit met zich mee?

Als Belgische buitenlander (ik heb nog steeds mijn Belgisch pasport) kan ik eventueel een éénmanszaak opstarten in Belgie. Ik heb geen domiclie in Belgie maar ik zou deze willen doen om mijn product Belgisch te houden.
Mvg
Pascal

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2017 11:45

Als je geen domicilie heeft in België kan je geen één man zaak opstarten, wel een vennootschap maar daar heb je ook een Belgisch adres voor nodig voor je maatschappelijke zetel daar te plaatsen, en de zaakvoerder moet bereikbaar zijn in Belgie!

De boeken neerleggen is een faillissement aanvragen, heb je schulden ????, als je geen schulden heeft zal je u vennootschap moeten ontbinden, is het een BVBA of is het een andere vennootschap ?

Een faillissement aanvragen is gratis
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2017 13:11

Ik denk dat TS met 'boeken neerleggen' bedoelt dat hij de vennootschap wil vereffenen en ontbinden.
Als het een bvba is, moet dit via een notaris gebeuren. De meest gebruikte methode is deze van de 'versnelde ontbinding'. Daarvoor moeten alle schulden aan derden voldaan zijn. De kosten van de notariële akte schat ik op 900-1.000 euro.
Je zal ook je boekhouder en een extern accountant/bedrijfsrevisor moeten betalen voor bepaalde verslagen. Hun erelonen ken ik niet.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”