Bvba verkopen??

Unicorn123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bvba verkopen??

#1 , 15 mar 2017 21:10

Hallo, door persoonlijke problemen (gewoon met mezelf in de knoop gelegen) ben ik in een heel benauwde situatie terechtgekomen. Alle papieren en brieven van mijn bvba aan de kant laten liggen, nu dus tot over mijn oren in de problemen gekomen daarmee... Ik had wel al voor mezelf voorgenomen om te stoppen met mijn bvba en een vaste job te zoeken (die ik ondertussen ook al heb). Dit neemt echter niet weg dat ik nog heel wat 'op te kuisen' heb betreffende mijn bvba... Het probleem is dat ik door het bos de bomen niet meer zie, en niet weet waar ik moet beginnen. De verstandshouding met mijn accountant is helemaal niet hoe het moet zijn, dus daar naartoe stappen zie ik gewoon niet zitten...
Ik zou heel graag iemand in vertrouwen nemen die mij ook daadwerkelijk kan helpen om weer helemaal 'clean' te worden?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 15 mar 2017 21:30

Niets belet u een nieuwe accountant te zoeken. Uiteraard moet de oude nog wel betaald worden volgens de afspraak.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2017 21:33

Op die manier kan je nooit u BVBA verkopen, de belangrijkste vraag is zijn er leveranciers schulden en/of alleen BTW schulden, ik denk dat er reeds BTW boetes zullen zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Fortuin
Berichten: 1013

#4 , 15 mar 2017 22:22

1. Alle aangiftes correct doen (jaarrekening, btw, etc).

2. Vervolgens vennootschap ontbinden (afspraak notaris maken, kan veelal in 1 akte voor simpele vennootschappen)

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”