eenmanszaak op andere naam

rkul
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

eenmanszaak op andere naam

#1 , 14 mar 2017 19:27

Ik ben een student en zou samen met mijn zus een eenmanszaak willen opstarten. Nu hebben we beiden nog geen statuut van bedrijfsbeheer.
Daarom zouden we het bedrijf willen laten opstarten door onze vader. Maar we weten niet of het legaal is om het bedrijf is zijn naam te hebben, terwijl mijn zus en ik het werk verrichten..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mar 2017 19:33

U zus en u mogen je vader helpen in zijn bedrijf !

Maar vind je dit normaal dat je u vader misschien moet opdraaien als er iets mis gaat ???

Persoonlijk vind ik dit geen goed idee.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12839

#3 , 14 mar 2017 19:37

Richt dan eerder een vennootschap op, lijkt mij veiliger.

Reclame

rkul
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 mar 2017 20:56

het zou een kledingbedrijf zijn, dus wij bestellen pas bij de leverancier wanneer we een bestelling van een klant krijgen.
In principe maken we dan toch geen schulden? het zal nooit om grote bedragen gaan en we hebben geen kantoor ofzo nodig.

rkul
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mar 2017 20:57

Richt dan eerder een vennootschap op, lijkt mij veiliger.
we waren aan het kijken voor een vennootschap maar hebben niet het startkapitaal ervoor..

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 mar 2017 21:40

we waren aan het kijken voor een vennootschap maar hebben niet het startkapitaal ervoor..