in beslag nemen van auto

mc-creaties
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

in beslag nemen van auto

#1 , 24 feb 2017 15:20

beste
ik was slachtoffer van fraude


de persoon was een eenmanszaak

maakte facturen terwijl hij zaak failliet was
en deed een betaling met een overschrijvings formulier waar geen betaling was mee gedaan

hij heeft een verschoning aangevraagd (weet niet of hij deze zal krijgen met de fraude is gekend bij zijn curator )

hij rijd nu met een nieuwe wagen (weet niet hoe hij dit gedaan heeft )
-kan ik de auto in beslag laten nemen
-als deze wagen niet op zijn naam staat wegens zijn failliete zaak maar er mee rijd kan ik deze ook in beslag laten nemen

mvg marc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 feb 2017 15:32

Als de wagen zogezegd van iemand anders is kan je die niet in beslag laten nemen.

Als na de sluiting van het faillissement hij verschoonbaar verklaart word zal je ook niks in beslag kunnen nemen.
Het is niet aan de curator die beslist of iemand verschoonbaar verklaart word of niet, dir is de rechtbank bij de sluiting van het faillissement die dit doet of niet doet.

Fraude word niet behandeld door de curator, maar door het parket, een curator moet dit melden binnen de twee maanden na het vonnis via De memorie van de curator aan het parket.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”