Goedemorgen
Sinds kort werk ik bij een vzw, een onderwijsinstelling. Deze bestaat uit een afdeling volwassenenonderwijs en middelbare school, maar deze zijn enkel administratief gescheiden, officieel voeren ze één boekhouding. Ik werk als financieel medewerker bij het volwassenenonderwijs. De directie van het middelbaar onderwijs echter weigert mij en de directie van het volwassenenonderwijs toegang tot bepaalde delen van de boekhouding, met name die delen die gedeeld worden met hun, zoals bepaalde bankrekeningen, en aankoopfacturen. Wij hebben bijvoorbeeld enkel inzicht in de bankrekening waar inschrijvingsgeld van onze cursisten toekomt. Van deze rekening wordt regelmatig geld overgezet naar andere rekeningen. Waar dat geld naartoe gaat, zien we nu niet en krijgen we ook niet te zien. Bij elke vraag die ik stel om mijn werk goed te kunnen uitvoeren, word ik met een kluitje in het riet gestuurd. Het is echt vreemd. Het doet mij denken dat zij eerder iets proberen te verbergen. Kunnen wij inzicht in de boekhouding afdwingen?
Alvast bedankt.