Opstelling 1ste PV faillissement

FreelancerIT
Topic Starter

Opstelling 1ste PV faillissement

#1 , 02 feb 2017 14:52

Heren,
Dames,

Morgen is mijn curator in principe verplicht om een 1ste PV op te stellen in verband met mijn faillissement.

Nu vraag ik mij af of die curator al dan niet verplicht is om mij hiervan een afschrift te bezorgen, en zo nee, hoe ik er dan aan kan komen. Ik zelf weet graag wat er zoal gaande is, en deze curator lijkt graag de touwtjes strak in handen te hebben.

Los daarvan, wat zijn de volgende stappen? Gaat er in dat PV iets staan dat al dan niet indicatief is hoe hij/zij de looptijd van het faillissement inschat? De curator heeft me onlangs een schatting gegeven van wat hij/zij een geschikte looptijd vindt, maar gezien het nogal kort is stel ik me er wat vragen bij.

ZIjn er na dit nog een aantal stappen die moeten gezet worden, of gaat het nu gewoon een tijdje verder lopen met bijv. loonbeslag zonder dat er nog verdere daden worden gesteld. (buiten inbeslagnames bedoel ik dan)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2017 16:03

Normaal weet je daar niks over, je kan het altijd vragen en je zal dan zien wat zij zegt.

De werken vallen nu stil tot +/- 9 maanden en dan ten vroegste een sluiting vergadering waar je best aanwezig bent voor je verschoonbaar, dit is een vergadering u, de curator, griffier en de rechter commissaris, en dan pas gaat men werk maken van de afsluiting in een openbare zitting waar je niet aanwezig moet zijn

Welles waar als het allemaal normaal verloopt, anders kan het soms jaren duren, zeker als er eigendommen er in zitten.

Eigenlijk is dit reeds de tweede PV, de eerste was het eerste bezoek met de rechter-commissaris de PV van bevinding.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”