Vennootschap verkocht

Kandinsky
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vennootschap verkocht

#1 , 16 jan 2017 13:51

Hallo leden,

Ik ga morgen mijn vennootschap verkopen, ik heb een algemene vergadering bijeengeroepen. Contracten opgesteld, verkoopsovereenkomst waar ik de volledige aandelen overdraag.

Mijn vraag is, de koper wilt me het bedrag 4000 euro dat we overeengekomen zijn voor de aandelen, contant overhandigen. Mag dit of doen we iets dat verboden is?

Groetjes,
Jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 jan 2017 16:11

Zwart geld?? Je zal problemen hebben om ze op een bank te parkeren als je dat in 1 keer doet.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2017 16:15

Vraag een bankcheque.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Kandinsky
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jan 2017 16:52

En stel je voor dat hij het me toch contant geef en ik het op grootmoeders wijze verstop in mijne oude sok onder mijn bed, kan ik daar ooit problemen mee krijgen? Of moet je op dat geld belasting betalen? Of is het gewoonweg verplicht in België dat de koper dat bedrag per rekening of per cheque overmaakt?

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 16 jan 2017 17:28

Tussen particulieren niet. Maar 9/10 is dit idd zwart geld. Wat als de Fiscus betalingsbewijzen van uw verkoop vraagt?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”