Curators

FreelancerIT
Topic Starter

Curators

#1 , 22 dec 2016 23:35

Hoe ver mogen die mensen gaan en aan welke regels zijn ze gebonden?

En belangrijker: hoe ga je er tegen in?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 22 dec 2016 23:38

Dat gaat toch iets specifieker moeten zijn om een nuttig antwoord te kunnen krijgen. Maar kort gezegd: zij beslissen alles, u beslist niets meer.

FreelancerIT
Topic Starter

#3 , 23 dec 2016 00:16

Ze kunnen toch moeilijk in mijn plaats gaan beslissen of ik al dan niet ergens in vaste loondienst gaan werken?

Reclame

FreelancerIT
Topic Starter

#4 , 23 dec 2016 00:16

En 'alles". Kunnen ze mij bijvoorbeeld verbieden bepaalde medische ingrepen te ondergaan? Op reis te gaan?

LeenW

#5 , 23 dec 2016 10:20

Dat gaat al heel ver, omdat het niet meer over de economische activiteit gaat. Maar bij de eenmanszaak krijg de curator in principe ook het beheer van het privévermogen en mogelijk zelfs dat van de huwelijksgemeenschap (afhankelijk van het stelsel). Verplichten tot een bepaalde job aan te nemen, lijkt mij niet mogelijk. Over de reis en de medische ingreep (voor zover die niet noodzakelijk of dringend is uiteraard), durf ik het niet goed zeggen.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 dec 2016 10:24

Voor buitenlandse reizen heb je toelating nodig van de curator, wat ziekte betreft daar heeft hij niks aan te zeggen.

Wat de curator niet weet wat de curator ook niet deert !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter

#7 , 28 dec 2016 14:22

Kan een curator je dwingen om op zoek te gaan naar vast werk of een uitkering aan te vragen?

denlowie

#8 , 28 dec 2016 15:38

Kan een curator je dwingen om op zoek te gaan naar vast werk of een uitkering aan te vragen?
Wat heeft hij meer omdat u een uitkering zou hebben ???

Bij iedere betaling van een uitkering staat een code waar hij beslag kan op leggen.

Niemand kan je dwingen om te gaan werken zolang je niet met dwang arbeid gestraft bent !

Bart Vissers

#9 , 28 dec 2016 15:54

Niemand kan je dwingen om te gaan werken zolang je niet met dwang arbeid gestraft bent !
En laat nu dus zelfs lijfdwang niet langer verenigbaar zijn met de mensenrechten (art. 4 EVRM en art. 8 IVBPR).
Dwangarbeid bestaat dus ook niet langer.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

denlowie

#10 , 28 dec 2016 15:59

dit wist ik niet, vroeger stond dit op bankbiljetten.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”