Incasso bureau of direct naar advocaat

Bibine
Topic Starter

Incasso bureau of direct naar advocaat

#1 , 16 dec 2016 17:23

Mijn klant weigert dus te betalen...

Gaat om een uurprijs van 35 euro en heb iets meer dan 9 uur voor degene gewerkt.

Krijg te horen dat niet de moeite is ervoor te vechten voor zo een klein bedrag.

Maar ik denk dan ja koffie kost misschien 5 euro is goedkoper dan 300 euro en je kunt toch ook de winkel niet buiten lopen zonder te betalen.

Het is toch niet aan de klant te beslissen wat mijn tarief is.

Ik heb een toegeving gedaan dat de klant maar 200 euro moest betalen.

Maar degene weigerde.

Ik heb een offerte in begin gemaakt na haar vraag en degene was akkoord. Nu schrijft degene een emotionele mail naar Incasso bureau met beschuldigingen...

Die ik allemaal zelf heb weerlegt. Aan incasso bureau. Maar zo krijg je een argumentatie in details. Over subjectieve dingen.

Is dat de bedoeling? Uren kan ik bewijzen.

Nu blijkt dat degene van incassobureau geen jurist is. Maar het kost me wel veel aan dossiers kosten.

Ik vraag me af of ik dan niet beter direct naar een advocaat stap?

Ok een advocaat kost geld zoals mensen me dan zeggen die me willen afraden naar een advocaat te gaan.

Dan geef ik liever daar geld aan?

Maar die weet wat hij doet! En het is een principes kwestie.

Groetjes,

Bibine
Laatst gewijzigd door Bibine op 16 dec 2016 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 dec 2016 17:28

Tja een incasso kan niet meer dan een briefje schrijven met wat moeilijke woorden en wat dreigen ( nu ja) met inspecteur ter plaatse sturen en deurwaarder en rechtbank maar zonder uitvoerbaar vonnis staat een deurwaarder ook nergens.

Net zoals deze site die rekent ook x € aan per geschreven woord... indien u niet betaald dan ja dan kunnen we ook niets doen .....

In principe moet op die offerte uw algemene voorwaarden hebben gestaan die voldoen aan de wet op de marktpraktijken en zen .
Als u lid bent van een zelfstandigenorganisatie kan u beroep doen op die hun juridische dienst - nu staat u er inderdaad alleen voor of u moet naar een advocaat of via een verzekering of uzelf verdedigen voor de rechtbank na dagvaarding door u van de persoon in kwestie.

Bibine
Topic Starter

#3 , 16 dec 2016 17:32

Ben lid :-) En ze hebben het net overgenomen van het andere incasso bureau.

Maar ik twijfel nu echt of ik niet beter direct naar advocaat stap.

Ik snap niet waarom mensen afraden naar een advocaat te stappen! Ze kennen de wet...

Ik heb goeie ervaringen met advocaten.

Reclame

denlowie

#4 , 16 dec 2016 18:02

Het goedkoopst en het gemakkelijkst, daagt hem voor de vrede rechter, tot 2500€ kan dit daar snel en gemakkelijk beslecht worden, en je heeft geen advocaat nodig.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#5 , 16 dec 2016 18:12

Zorg dat u goed info hebt van de zelfstandigenorganisatie dan kan u daarna (met wat hulp van hen en mogelijk ook van hier) zelf naar de vrederechter stappen.

Bart Vissers

#6 , 16 dec 2016 21:15

Soms biedt een vakorganisatie ook een juridische fase aan in hun pakket. Na onderzoek van de financiële situatie van de klant.
Met een beetje geluk ook in een no cure no pay benadering.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”