Mijn klant weigert dus te betalen...
Gaat om een uurprijs van 35 euro en heb iets meer dan 9 uur voor degene gewerkt.
Krijg te horen dat niet de moeite is ervoor te vechten voor zo een klein bedrag.
Maar ik denk dan ja koffie kost misschien 5 euro is goedkoper dan 300 euro en je kunt toch ook de winkel niet buiten lopen zonder te betalen.
Het is toch niet aan de klant te beslissen wat mijn tarief is.
Ik heb een toegeving gedaan dat de klant maar 200 euro moest betalen.
Maar degene weigerde.
Ik heb een offerte in begin gemaakt na haar vraag en degene was akkoord. Nu schrijft degene een emotionele mail naar Incasso bureau met beschuldigingen...
Die ik allemaal zelf heb weerlegt. Aan incasso bureau. Maar zo krijg je een argumentatie in details. Over subjectieve dingen.
Is dat de bedoeling? Uren kan ik bewijzen.
Nu blijkt dat degene van incassobureau geen jurist is. Maar het kost me wel veel aan dossiers kosten.
Ik vraag me af of ik dan niet beter direct naar een advocaat stap?
Ok een advocaat kost geld zoals mensen me dan zeggen die me willen afraden naar een advocaat te gaan.
Dan geef ik liever daar geld aan?
Maar die weet wat hij doet! En het is een principes kwestie.
Groetjes,
Bibine