Hallo
Ik wens mijn dochter te helpen bij het oprichten/installeren van een eigen schoonheidssalon. Met helpen bedoel ik een bepaald bedrag mee investeren.
Met mijn dochter heb ik de laatste 5 jaar wel terug een goede relatie maar voordien hebben we veel overhoop gelegen. Ik zou haar wel graag willen helpen door geld over te maken/ te lenen maar langs de andere kant wens ik dit niet zomaar te geven, je weet immers nooit ...
Het liefst van al zou ik willen mee investeren maar weet niet welke bedrijfsvorm we dan moeten kiezen en of dat wel verstandig is.
En bij eventuele problemen, zie ik dan nog (een deel) van het geinvesteerde geld terug ? Ik heb al een bepaalde ouderdom (>70), maar misschien heb ik het geld later zelf nog nodig?
Ik zit een beetje gewrongen met de situatie aangezien ik ook de relatie met mijn dochter niet wil op de helling te zetten indien ik niet mee wil investeren. Het moet ook nog rap gaan, want mijn dochter dringt er op aan om zo snel mogelijk van start te gaan.
Heeft iemand goede ideeen, of zaken waar ik moet op letten ? Of waar ik moet zoeken voor meer informatie?
Dank bij voorbaat.
Marie-rose