Heb sinds eind januari 2012 een GCV. Met ups en downs had ik in 2014 eindelijk een goed jaar en me op het einde van dat jaar een bedrijfswagen gekocht (demowagen, Peugeot 3008 1.6 HDi , euro 5, 125 g CO²) die voor het eerst ingeschreven was op 1 augustus 2014. Daarvoor een autolening aan 1,99% afgesloten op naam van de vennootschap. 2015 begon ook goed maar halverwege 2015 kreeg ik een prachtig aanbod om fulltime in loondienst te werken bij één van mijn klanten. Aangenomen en nu een jaar verder merk ik dat de GCV meer geld kost dan wat hij nog oplevert. Dus wil ik hem liquidere. De vraag is: wat doe ik best met de bedrijfswagen? Op dit moment gebruikt mijn vrouw hem en wilt ze die wel overkopen van de vennootschap. Ik kreeg het advies om dit te doen aan een "kakprijs" en de vennootschap het verlies te laten slikken. Lijkt me echter dat dit voor problemen kan zorgen bij de fiscus?
Een andere optie is de wagen te verkopen aan derden en een nieuwe auto voor vrouwlief te kopen. De huidige rentes van autoleningen zitten aan 1,4-1,5%.
Graag jullie (ongezouten) mening