zaakvoerder bvba + werknemer elders

serge_vg
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

zaakvoerder bvba + werknemer elders

#1 , 26 jul 2016 13:22

Ik ben momenteel als 100% zelfstandige de enige zaakvoerder in een bvba waarvan ik 50% aandeelhouder ben.
Nu ben ik momenteel op zoek naar een overnemer van de bvba maar in tussentijd zou ik graag als werknemer (niet zelfstandige) aan de slag gaan bij een externe werkgever, onder bediendekontrakt.

Mijn vraag is of dit wettelijk toegestaan is om voorlopig - in afwachting van de verkoop - zaakvoerder (onbezoldigd) te blijven in de bvba en tegelijkertijd werknemer te worden in een andere bedrijf (waarvan ik geen aandeelhouder ben) onder bediendestatuut?

Ik zou wel zelfstandige in bijberoep willen blijven omdat ik nog een Comm.V. heb, waaronder ik af en toe zaken wens te facturen ivm activiteiten die niet met desbetreffende bvba te maken hebben.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 jul 2016 13:26

Dat is natuurlijk mogelijk. Gewoon maken dat je je werkgever geen oneerlijke concurrentie aandoet

serge_vg
Topic Starter

#3 , 26 jul 2016 13:59

concurrentie is geen issue aangezien het in een totaal andere sector zou zijn.

Reclame

serge_vg
Topic Starter

#4 , 26 jul 2016 14:00

Dat is natuurlijk mogelijk. Gewoon maken dat je je werkgever geen oneerlijke concurrentie aandoet
Dus een bvba heeft geen 100% zelfstandige zaakvoerder nodig?

denlowie

#5 , 26 jul 2016 14:40

Dit kan een zaakvoerder in bijberoep zijn, zelfs een vennootschap kan zaakvoerder zijn in een andere vennootschap !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”