Vennootschap: BVBA / VOF

Ste
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vennootschap: BVBA / VOF

#1 , 25 apr 2016 14:31

Beste,

Ik zit met volgende vraag. Kan een geruisloze fusie van een BVBA met een VOF plaatsvinden? (Beide vennootschappen zijn van zelfde aandeelhouders).
1) Is een omzetting vereist?
2) Volgens artikel 676 W. Venn "wordt met fusie door overneming gelijkgesteld: 2° de rechtshandeling waarbij het gehele vermogen van één of meer vennootschappen, zowel de rechten als de verplichtingen, als gevolg van ontbinding zonder vereffening overgaat op een andere vennootschap, wanneer al hun aandelen en de andere effecten waaraan stemrecht in de algemene vergadering is verbonden, in handen zijn ofwel van die vennootschap, ofwel van tussenpersonen van die vennootschap, ofwel van die tussenpersonen en van die vennootschap."

Wie mag ik classificeren als tussenpersoon?
Is dit een persoon die optreedt krachtens een overeenkomst van lastgeving, commissie, portage, naamlening, fiducie of een overeenkomst met een gelijkwaardige uitwerking voor een andere persoon?
Zo ja, dan zal er eerst een overdracht dienen plaats te vinden, volgens mij.

Graag juridisch advies i.c.

mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 apr 2016 14:47

Ik denk toch dat je best even naar een accountant daar voor gaat die mogen en kunnen dit doen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”