derde medeplichtigheid

Mette
Topic Starter
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

derde medeplichtigheid

#1 , 28 nov 2007 12:13

Waar kan ik meer informatie vinden over derde medeplichtigheid inzake leasingovereenkomsten?
de gevolgen van failissementen op de vorderingsmogelijkheden van de leasingmaatschappij?


korte schets:
leasingovereenkomst tussen een NV en een bvba 1 De bvba blijft in gebreke de huurgelden te betalen, en NV stelt op grond van een contractuele bepaling een einde aan het leasecontract en vordert de betaling van het contractueel openstaand bedrag 80 000 euro en de teruggave van de camion.

de bvba heeft echt de camion doorverkocht aan een andere bvba2 voor 60 000 euro en deze bvba heeft die dan weer doorverkocht aan een nederlandse B.V. die op haar beurt de trekker weer heeft doorverkocht.

aangezien de eerste twee vennootschappen bvba 1 en bvba2 failliet zijn beperkt de NV zijn vordering tot de nederlandse B.V.
NV eist van B.V. een schadevergoeding van 80 000 euro (het openstaan bedrag van bvba 1)
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2007 15:41

http://jure.juridat.just.fgov.be

vul bij vrije woorden in: "derde medeplichtigheid".

Veel leesgenot,

scorpioen

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”