Ik ben momenteel nog tewerkgesteld als bediende (werfleider) hierdoor heb ik een voertuig ter beschikking en betaal ik dus VAA.
Stel dat ik nu de eerste maanden na de opstart van mij BVBA deze auto ook ga gebruiken voor mijn vennootschap.
Kan ik me zelf dan een km vergoeding van € 0.31 per km uitkeren?
Stel dat ik enkele maanden later mijn job als bediende laat vallen doordat de bvba te veel werk eist.
Als ik mezelf dan voor het eerste jaar een wagen aankoop van 5000 a €10000 met mijn privé vermogen en deze dan verhuur aan de vennootschap.
ik ga geschat 4000 a 5000 km maken op maandbasis voor de vennootschap, hoe bewijs ik dit dan?
tankbonnetjes? soort track and trace systeem?
ik weet dat je maximaal 24000 km op jaarbasis kan vorderen aan 31 cent per km tenzij je je werkelijk afgelegde kms voor de vennootschap bewijst.
Je moet je zelf 36000 euro uitkeren op jaarbasis om aan een verlaagde vennootschapsbelasting te voldoen, en nog enkele eisen.
Mag ik mij vb de eerste 6 maanden 2000 euro uitkeren en de laatste 6 4000 zodat ik toch nog op 36000 euro kom?
Hoe zit het met de aftrekbaarheid van gsm en internet? in welke mate mag ik dit inbrengen als bedrijfskosten?
Als ik een deel van mijn woning (geen huurwoning!) wil gebruiken als bureau ruimte en deze wil verhuren aan de vennootschap heb ik dan een altijd een bedrijfsrevisor nodig? ik veronderstel dat een huur van € 125 per maand schappelijk is voor 12 vierkante meter? Is het nodig dat ik deze ruimte dan afbaken maak d.m.v. een gyproc wand? ik stel deze vraag omdat onze living en keuken samen is en deze 80 vierkante meter is dus zou de bureau hoek dan willen gebruiken.
Alvast erg bedankt.