BVBA EN éénmanszaak

PLFI
Topic Starter

BVBA EN éénmanszaak

#1 , 01 feb 2016 12:17

Ik heb reeds een éénmanszaak waarop ik een bepaalde activiteit op uitoefen. De boekhouder heeft me reeds meegedeeld dat ik best zou overschakelen naar een bvba. Nu ben ik van plan om nog iets anders te beginnen (op zelfstandige basis) waarvoor ik een bvba ga oprichten. De boekhouder heeft me aangeraden een bvba op te richten en mijn éénmanszaak te annuleren.
Ik zou liever de eenmanszaak houden voor de ene zaak en de bvba voor de andere zaak. De twee zaken hebben ook niets met elkaar te maken. Mijn grootste schrik is het uitkeren van je eigen loon in een bvba. €1500 om mee rond te komen en ondertussen nog investeren in ons huis en afwerken lijkt me echt wel weinig.
Wat raden jullie aan of wie heeft hiermee ervaring?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2016 12:29

Een BVBA is enkel interessant als je risico dragende bezigheden die je uit oefent, en als je winst minstens 25.000€ per jaar is.

En een BVBA is altijd veel duurder dan een één man zaak inzake boekhouding.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

zelfstandig schilder

#3 , 01 feb 2016 18:03

Je kan zoveel bvba's oprichten als je zin hebt, zo blijft je privébezit veilig van faillissementen zolang er geen kwade wil of moedwillige ontduiking/onwettige overheveling van activa bewezen kan worden dacht ik...vraag een notaris anders eens ;)

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”