VOF of BVBA voor thuisverpleegster

matrix79
Topic Starter

VOF of BVBA voor thuisverpleegster

#1 , 01 feb 2016 10:32

Beste,

Ik ben reeds 6 jaar thuisverpleegster en kan op aanraden van mijn boekhouder best overstappen naar een vennootschap. Nu twijfel ik tss een vof en bvba.

bij de bvba zijn de opstartkosten groter dan de vof. Wat ik nu zelf gevonden heb is dat er weinig verschil is voor een thuisverpleegster tss de 2 venootschapsvomen. blijkt dat een vrij beroep (advocaat, verpleegster, dokter,...) altijd persoonlijk aansprakelijk is. Dus vermoed ik dat het voordeel van de BVBA teniet gaat in mijn sector... of zie ik dat verkeerd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2016 10:46

Neen je ziet dit niet verkeerd, bij een VOF ben je ten alle tijde hoofdelijk aansprakelijk, bij een BVBA niet, als je grote investeringen moet doen raad ik je een BVBA aan, ook komt het beter over naar een bank toe als je een lening wil.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

matrix79
Topic Starter

#3 , 01 feb 2016 11:09

Dus als ik een bvba neem ben ik als vrij beroeper toch niet persoonlijk aansprakelijk? want hier en daar had ik vernomen dat je als vrij beroeper altijd persoonlijk aansprakelijk bent als je nu een bvba neemt of niet...

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 feb 2016 12:26

Dus als ik een bvba neem ben ik als vrij beroeper toch niet persoonlijk aansprakelijk? want hier en daar had ik vernomen dat je als vrij beroeper altijd persoonlijk aansprakelijk bent als je nu een bvba neemt of niet...
Als verpleger heb je toch een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid, maar voor het financiële is het toch een BVBA beter, en zeker als je ooit wil uitbreiden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”