Geschillenregeling

TS
Topic Starter
Berichten: 1

Geschillenregeling

#1 , 15 nov 2007 19:06

In het kader van mijn studies Handelswetenschappen moet ik een
aantal cases oplossen met betrekking tot het vennootschapsrecht, misschien kunnen jullie mij helpen bij de volgende case?

Korte schets:

Immo NV is een NV waar Marc en Ludo, de 2 zonen van de stichter, elk 50 % bezitten. Zij vormen de Raad van Bestuur met Ludo als afgevaardigd bestuurder. Marc was de laatste jaren minder actief in de vennootschap, die in de praktijk door Ludo en zijn vrouw werd gerund.

In 2004 overlijdt Marc, diens aandelen gaan naar zijn vrouw, die ook benoemd wordt tot bestuurder. Deze laat gedurende ruim 3 jaar nauwelijks van zich horen, behalve voor haar volmacht te verlenen aan Ludo en haar handtekening te zetten bij verkoop van vastgoed.

In 2007 besluit Ludo om een stuk grond dat in bezit is van de vennootschap, te verkavelen. Ludo brengt alles in orde en stelt contracten op voor de geïnteresseerden. Op de dag van de ondertekening moet Ludo vaststellen dat de vrouw weigert om te ondertekenen, omdat ze het niet eens is met de bedongen prijzen. Ze blokkeert besluitvorming op het niveau van de RvB.
De kandidaat-kopers, ook andere schuldeisers en zakenpartners worden zeer ongeduldig en dreigen met procedures

Wat kan ik juridisch adviseren aan Ludo

a) om de blokkering van de dringend te nemen besluiten ongedaan te maken?
b) om de situatie ook op langere termijn werkbaar te maken?

Dank bij voorbaat!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding