Overname BVBA - lopende contract stopzetten

cb2015
Topic Starter

Overname BVBA - lopende contract stopzetten

#1 , 30 dec 2015 15:49

Bij het overnemen van een BVBA, komt volgende situatie voor:

Er is een lopende contract wat ik wens stop te zetten, contract is getekend voor 5 jaar door de vorige zaakvoerder.
Kan ik als nieuwe zaakvoerder dit contract stopzetten, aangezien het contract opgemaakt is vertegenwoordig door een andere persoon?

Bijkomend:
Ik wens het contract stop te zetten omdat we niet tevreden zijn van de geleverde diensten.
Ik heb contact genomen met het bedrijf (mobiele betaalterminals) om het contract op te zeggen, ze vragen hier een hoge opzegkost voor per terminal.

Aangezien de terminals slecht presteren (slecht bereik, mislopen van transacties,...) de eigenlijke reden is dat ik het contract wil stopzetten ben ik dus niet van plan om deze hoge opzegkost te betalen.

Graag jullie reactie hoe dit op te lossen/aan te pakken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 dec 2015 19:40

U hebt de bvba overgenomen met alle voor en nadelen en met alle winsten en lasten.
Dit is een last.
U zal op basis van slecht presteren ...maar dat moet u bewijzen kunnen beginnen met de firma in gebreke te stellen en te eisen dat zij hun verschuldigde diensten correct uitvoeren.
U zal dat enkele malen moeten doen elke maal als het niet goed gaat met de dienst ..zo bouwt u het dossier op.
Als u lid bent van een zelfstandigenorganisatie eens contact opnemen met hun juridische dienst..
Is bij mijn weten een 'gekend' probleem.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 dec 2015 19:43

Zoals franciscus al schreef alles wat je voorganger getekend heeft blijft bij het oude, het is wel in naam van de BVBA getekend en niet in naam van de persoon die zaakvoerder is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”