zaakvoerder

louiza
Topic Starter

zaakvoerder

#1 , 03 dec 2015 19:23

goedenavond

Mijn echtgenoot is een man die geen nld of frans kan.
Nu is het zo dat hij pas geleden in contact is gekomen met een zaakvoerder ,die hem een baan in zijn zaak aanbood.
Mijn man was dringend op zoek naar werk en heeft toen ingestemd om bij de zaakvoerder te gaan werken ,,,,,in de horeca.
Nu is het zo dat hij hem een contract heeft laten ondertekenen dat mijn man ook zaakvoerder is ......hier kwamen wij pas na 1 maand achter.....
Nu heeft mijn man daar 9 maanden gewerkt .....als zogenaamde zaakvoerder .....nu heeft de echte zaakvoerder de bvba naam verkocht en ook mijn man een verkoopovereenkomst laten tekenen......
kan iemand me vertellen of dit allemaal problemen geeft voor mijn man?
Life is a journey enjoy the ride.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 03 dec 2015 19:26

Vrij grote problemen, dit stinkt gewoon naar fraude en waarschijnlijk gaat men bij uw man komen aankloppen.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 dec 2015 19:32

Het probleem zal zijn dat je man als zelfstandige is te werk gesteld is geweest waardoor hij niet in aanmerking kan komen voor werklozensteun en ook als hij ziek word zeer weinig zal trekken.
Ik zou zeggen ga naar een vakbond en laat dit bedrijf eens uit kuisen !.
Ik heb de laatste maanden nog weet van mensen die te werk gesteld zijn in de horeca die als zaakvoerder ingeschreven staan en dat ze dit niet weten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

denlowie

#4 , 03 dec 2015 19:35

Vrij grote problemen, dit stinkt gewoon naar fraude en waarschijnlijk gaat men bij uw man komen aankloppen.
Ik hou mijn hart vast wat volgend jaar allemaal boven water gaat komen als de horeca met de witte kassa moet werken.

louiza
Topic Starter

#5 , 03 dec 2015 19:39

Ja ikzelf heb ook niet echt verstand hiervan....mijn man al helemaal niet...

Kan hier aangifte van doen ?
Waar moet ik dat doen?
En kan ik dit ongedaan doen maken? en aangeven dat mijn man werknemer was en geen zaakvoerder maar dat meneer hem erin heeft geluisd?
Want meneer die echt de zaakvoerder is ...had heel veel schulden ook bij de belasting ....en iemand anders heeft de bvba naam overgekocht inclusief schulden.......wat ik niet begrijp is waarom hij mijn man ook heeft laten tekenen voor een verkoopovereenkomst/?/?
Want ,mijn man heeft namelijk geen aandelen is niet eens echt zaakvoeder en heeft al helemaal geen schulden.
hij heeft alleen 9 maanden bij hem gewerkt hele dagen van 9 uur smorgens tot 2 in denacht voor maar 50 euro per dag.

LeenW

#6 , 03 dec 2015 19:51

Als hij getekend heeft, kun je niet veel meer doen.

louiza
Topic Starter

#7 , 03 dec 2015 20:52

Is er niks aan te doen ?

maar krijgt mijn man hierdoor problemen ?

louiza
Topic Starter

#8 , 03 dec 2015 20:53

hij kan hier toch niet mee wegkomen?

LeenW

#9 , 03 dec 2015 21:09

Je tekent nooit is zonder het gelezen te hebben en te begrijpen. Het is zeer spijtig dat uw man deze les op zo'n manier moet leren, maar het blijft wel zijn eigen fout.

louiza
Topic Starter

#10 , 04 dec 2015 00:31

Ja dat is waar ...heb ik hem ook verteld ...alleen of hij snapt of tot hem doordringt dat weet ik niet.

Maar die zaakvoerder heeft hem niet uitgelegd waarvoor die tekent ...zijn notaris heeft dat ook niet gedaan wetende dat me man er toch niks van begrijpt...en bij de verkoopovereenkomst precies hetzelfde.....de boekhouder zei tegen me man je tekent hier voor je ontslag.....heeft mijn man toen gedaan ....en wel 4 blaadjes ondertekent??
Later thuis toen ik de brief zag stond er verkoopovereenkomst !
Ik weet me nu echt even geen raad :?

denlowie

#11 , 04 dec 2015 08:31

Ik denk niet dat je nu nog iets kan doen, je man heeft getekend als hij benoemd werd en dit word gepubliceerd in het staatsblad, en je man heeft bij de verkoop getekend als zaakvoerder, een zaakvoerder hoeft geen aandelen te bezitten, en er is ook geen minimum loon voorzien.

louiza
Topic Starter

#12 , 07 jan 2016 23:00

Ja mijn man dacht dat hij tekende voor ontslag ......dat vertelde de boekhouder hem en de eigenaar van de Bvba.
mijn man geloofde hun ,want die kan niet lezen wat er staat!
Mijn man is analfabeet .....

Ik moet toch iets kunnen doen ...

Aangifte bij politie , aangeven bij fiod dat hij fraudeerd !,en advocaat onder handen nemen,aanklagen die handel is enigste optie.
Of niet?
Mijn man heeft ook nog geld van hem te goed niks van gekregen .

LeenW

#13 , 07 jan 2016 23:02

Als je gaat aangeven, zit de zaakvoerder met de problemen, je man dus. Hopelijk beseft hij alles intussen al een beetje?

louiza
Topic Starter

#14 , 09 jan 2016 15:28

Waarom zou mijn man met de problemen zitten?

Hij is analfabeet,hij kan niet lezen en schrijven , hij is degene die is voorgelogen en bedrogen en uitgebuit...hoezo zou hij in problemen komen?

Niet de rollen omdraaien aub

Danku

LeenW

#15 , 09 jan 2016 17:16

Omdat hij getekend heeft. Ik dacht dat dit al duidelijk was?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”