maatschappelijke zetel verplaatsen

GioP
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Re: maatschappelijke zetel verplaatsen

#16 , 13 mar 2017 18:52

Beste,

Ik besef dat dit een redelijk oud topic is; maar ik zit in een gelijkaardige situatie als de topic-starter en hier staat best al wat nuttige informatie ... vandaag dat ik geen nieuw topic start.

Zelf ben ik zaakvoerder van de bvba en ik bezit 99 van de 100 aandelen. 1 aandeel is in het bezit van een familielid.

Ik wil graag eveneens een adreswijziging doorvoeren en ik heb een vraag ivm de aanwezigheidslijst die bij het verslag van de algemene vergadering moet (?) gevoegd worden.

1. Hoe moet die aanwezigheidslijst eruit zien? Ik ben zelf de enige aanwezig op de algemene vergadering :) - een "lijst" met 1 naam dan?
2. Moet het familielid worden vermeldt op de aanwezigheidslijst/in het verlag?
3. Moet dit familielid het verslag ondertekenen of moet er een speciale volmacht bij het verslag worden gevoegd voor het ontbrekende familielid?

Ik lig niet in dispuut met dit familielid; dus als er iets moet ondertekend worden dan is dit geen probleem.

Alvast bedankt voor de feedback.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 13 mar 2017 19:51

Als er maar één of twee leden aanwezig zijn hoef je geen aanwezigheidslijst bij te voegen, je schrijft dood gewoon "zijn aanwezig xxxxxx en hebben xx% van de aandelen, wat dus de meerderheid van de aandelen aanwezig zijn" !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

GioP
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 mar 2017 10:12

Dat is duidelijk. Bedankt denlowie!

Reclame

GioP
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#19 , 14 mar 2017 11:56

Beste, ik heb nog een bijkomende vraag, ivm formulier 1 - luik B, onderwerp akte ( waar de in het Staatsblad te publiceren tekst moet komen), moet zo'n adreswijziging op een specifieke manier worden beschreven? Of mag er gewoon iets staan als:
"Adreswijziging maatschappelijke zetel @naambvba van @oudadres naar @nieuwadres."
?

Groeten,
Philippe

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 14 mar 2017 12:23

Dit is Ok, zelfs het oud adres hoeft er zelfs niet bij te staan, maar het mag natuurlijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”