Eens de vennootschap is opgericht heb je geen recht meer op werkloosheidsuitkering @denlowie. Als er dan nog niet mee gewerkt wordt is er ook geen inkomen.... Vermits het een online project is waar er de eerste maanden geen inkomen uit zal vloeien ben ik liever wat voorzichtig.
Als van horen zeggen altijd een slechte raadgever is, is dit forum ook vrij nutteloos. Doch heb ik hier al veel degelijke info gelezen. Niets mis met dubbel-checken me dunkt. Zeker als je tegenstrijdige berichten krijgt, ook van de overheid.
Uiteraard zoek ik mezelf een goeie boekhouder, maar de info over "1 jaar voor de start zijn kosten aftrekbaar" komt ook van een boekhouder, enkele jaren geleden.
Zonet volgende gevonden over de contracten :
"Art. 60. Tenzij anders is overeengekomen, zijn zij die in naam van een vennootschap in oprichting en vooraleer deze rechtspersoonlijkheid heeft verkregen, in enigerlei hoedanigheid een verbintenis hebben aangegaan, persoonlijk en hoofdelijk aansprakelijk"
"De vennootschap in oprichting heeft dus de mogelijkheid om de verbintenissen over te nemen binnen twee maanden na de in art. 68 W. Venn. bedoelde formaliteiten, op voorwaarde dat de vennootschap is tot stand gekomen
binnen twee jaar na het aangaan van de verbintenissen. In dat geval worden de overgenomen verbintenissen geacht oorspronkelijk met die vennootschap te zijn aangegaan."
http://www.elfri.be/vennootschap-oprichting" onclick="window.open(this.href);return false;