Vof met schulden overlaten

benibel
Topic Starter

Vof met schulden overlaten

#1 , 30 nov 2014 21:03

Beste,

Ik en mijn vrouw zijn een jaar geleden een vof begonnen, die helaas genoeg het afgelopen jaar een kleine schuldenberg heeft opgebouwd. Nu hebben wij het aanbod gekregen van iemand die het vof wilt overnemen, inclusief alle schulden.

Nu is mijn vraag, is dit mogelijk? Welke procedure dient er gevolgd te worden, en betekent dit dat wij dan van alle schulden vrij zijn, zelfs indien de overnemer deze niet zou afbetalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2014 21:27

Jullie kunnen u aandelen overlaten.

Maar tegen over u schuldeisers word dit enkel pas van kracht na publicatie in het staatsblad.

Dus u houd een algemene vergadering en en dit publiceert u in het staatsblad, is zeer belangrijk voor jullie toekomst.

Best zou ik toch eens langs gaan bij een accountant, die dit voor jullie in goede banen zal leiden.

En neem nooit de accountant van de overnemer, voor alle misverstanden uit de weg te gaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

benibel
Topic Starter

#3 , 30 nov 2014 22:12

Dus nadat we de aandelen hebben overgelaten, en dit gepubliceerd hebben in het staatsblad, zijn wij vrij van alle oude en/of eventuele toekomstige schulden?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 nov 2014 22:22

Dus nadat we de aandelen hebben overgelaten, en dit gepubliceerd hebben in het staatsblad, zijn wij vrij van alle oude en/of eventuele toekomstige schulden?

Ja, de overnemers zijn 100% verantwoordelijk voor de schulden van de VOF.

Natuurlijk als er schulden bij zijn waar u persoonlijk borg voor heeft getekend dan is dat een ander verhaal.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”